Warto wiedzieć

Warto wiedzieć

2 miesiące temu  27.08.2024, ~ Administrator - ,   Czas czytania 2 minuty

Wzrosty w warsztatach, ale właściciele mogą tego nie odczuć...

W pierwszej połowie 2024 roku warsztaty motoryzacyjne odnotowały nieznaczny wzrost liczby klientów i przychodów. Jednakże, wzrost przychodów był głównie wynikiem podniesienia stawek za roboczogodzinę.

Warto jednak zaznaczyć, że jednoczesne zwiększenie kosztów operacyjnych, w tym kosztów diagnostyki i dostępu do danych pojazdów, może zniwelować zyski wynikające z większej liczby klientów. Wraz z rosnącym poziomem skomputeryzowania pojazdów, koszty ich naprawy również rosną. Współczesne pojazdy wymagają specjalistycznej wiedzy oraz zaawansowanych narzędzi do diagnostyki i napraw. W związku z tym, coraz częściej do kosztów naprawy należy doliczyć również te związane z dostępem do niezbędnych danych pojazdu. Wyzwaniem dla warsztatów motoryzacyjnych jest również rosnący niedobór wykwalifikowanych mechaników.

To jeden z licznych wniosków opublikowanego niedawno raportu Stowarzyszenia Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych. Co jeszcze przekazuje raport?

W I połowie 2024 roku polscy producenci części motoryzacyjnych, choć wciąż notują wzrost produkcji, zaczynają odczuwać pierwsze oznaki spowolnienia.

Według raportu niemal 60% firm zwiększyło produkcję, jednak rośnie także liczba tych, które odnotowały spadki. W porównaniu z wcześniejszymi badaniami, liczba firm, które zmniejszyły produkcję wzrosła o prawie pięć punktów procentowych. To zjawisko jest zgodne z szerszymi trendami w Europie, gdzie optymizm wśród producentów części motoryzacyjnych również maleje.

Warto również zauważyć, że przewidywania dotyczące drugiej połowy 2024 roku są jeszcze bardziej pesymistyczne – tylko połowa producentów spodziewa się wzrostu produkcji, podczas gdy prawie jedna piąta przewiduje spadki. Problemy te dodatkowo pogłębia utrzymująca się niska rentowność sektora. Chociaż ostatni rok przyniósł pewną poprawę, rosnące koszty nadal uniemożliwiają stabilizację finansową przedsiębiorstw. Warto wspomnieć, że podobne tendencje obserwowane są na całym kontynencie, co stawia europejską motoryzację przed poważnym wyzwaniem w kontekście globalnej konkurencji.

źródło: SDCM

Komentarze (1)

dodaj komentarz
  • ~ Mareczek 1 2 miesiące temu Z tymi statystykami to jest tak, że każdy może w nich zobaczyć to co chce. Podobnie jest na rynku aut używanych gdzie jeden Rabin mówi, że średni wiek aut spada a drugi Rabin, że rośnie. Pracuje w https://skupautolsztyn.pl/... i z własnego doświadczenia mogę powiedzieć, że coraz rzadziej trafiają do nas auta 20 letnie i starsze. Czy to oznacza, że nosze samochody częściej się psują skoro jest więcej klientów w warsztatach? Dla mnie to tylko korelacja, a dla kogoś innego powiązanie.
    oceń komentarz 0 0 zgłoś do moderacji
do góry strony