W styczniu 2021 roku udział silników diesla w nowych samochodach osobowych wyniósł zaledwie 18,07% - podaje IBRM Samar podkreślając, że udział silników wysokoprężnych w nowych samochodach na poziomie poniżej 20%, dokładnie 14,70%, odnotowano ostatnio w styczniu 2003 roku.
O ile w latach 2000 - 2010 popularność silników wysokoprężnych systematycznie rosła, w drugiej dekadzie wyraźnie widać trend spadkowy. Dopiero dane z ostatnich dwóch lat pokazują pewną stabilizację; udział Diesla w rejestracjach 2019 i 2020 wyniósł 20,8%. Na załączonej grafice widać również, że początek każdego roku oznacza ewidentny spadek udziału Diesla w rejestracjach. Jest to związane z wyprzedażą starych roczników i zwiększoną aktywnością osób fizycznych, które częściej decydują się na zakup aut z silnikami benzynowymi.
źródło: Samar
Komentarze (2)