Fot. ZF
Podczas jesiennych targów motoryzacyjnych IAA, Grupa ZF zaprezentuje najnowsze technologie dla mobilności nowej generacji. Koncern poszerza swoją ofertę produktową o jeszcze bardziej atrakcyjne rozwiązania w zakresie mobilności przyszłości: rozwiązania dla pojazdów hybrydowych i elektrycznych, aktywne systemy podwozia, systemy zintegrowanego bezpieczeństwa i zautomatyzowanej jazdy. W ten sposób ZF stawia w centrum swoich zainteresowań oczekiwania użytkowników końcowych względem mobilności. To przesunięcie punktu ciężkości zostało podkreślone w kampanii #MobilityLifeBalance, która demonstruje aktualną nierównowagę pomiędzy rzeczywistą mobilnością a oczekiwaniami.
Strategiczny kierunek rozwoju koncernu ma na celu zapewnienie lepszych, bardziej zrównoważonych sposobów przemieszczania się. ZF podkreśla to poprzez ofensywę produktową dla motoryzacji. - To, co aktualnie rozwijamy, pomaga nam zaproponować lepszą, bardziej zrównoważoną mobilność - mówi Wolf-Henning Scheider, Dyrektor Generalny ZF Friedrichshafen AG. - Celem jest zapewnienie bezpiecznej, komfortowej, zautomatyzowanej i przystępnej cenowo mobilności. Wszystkim, wszędzie i o każdej porze. Możemy to osiągnąć tylko poprzez nieustanne, aktywne przekonywanie rynku naszymi innowacjami.
Czysto elektryczny, jak i hybrydowy
ZF rozwija dwie ścieżki w elektromobilności. Po pierwsze buduje podstawy nowej generacji pojazdów akumulatorowych z nową 8-biegową automatyczną skrzynią biegów dla hybryd typu plug-in. Nowy system hybrydowy umożliwia wysokie osiągi wyłącznie przy wykorzystaniu energii elektrycznej. Przy pewnych scenariuszach zastosowań, system ten stanowi skuteczną alternatywę dla pojazdów zasilanych wyłącznie z akumulatorów. Przy wystarczającej pojemności akumulatorów, producenci pojazdów mogą wykorzystać ten system, aby zaoferować swoim klientom "EVplus" - samochód z zasilaniem bateryjno-elektrycznym, wyposażonym w silnik spalinowy na dłuższe podróże i gdy potrzebna jest większa wydajność. System modułowy w tym przypadku zapewnia producentom pełną elastyczność. Takie rozwiązania cieszą się zainteresowaniem: kolejny znany na całym świecie producent samochodów Fiat Chrysler Automobiles (FCA) wskazał koncern ZF jako globalnego dostawcę najnowszej generacji 8-biegowej automatycznej skrzyni biegów. Pierwszy kontrakt na tego typu rozwiązania dla firmy BMW, został ogłoszony przez ZF w kwietniu br.
2-biegowy napęd elektryczny zwiększa efektywność i zasięg
Równolegle z napędem hybrydowym, koncern ZF pracuje nad udoskonaleniem napędów czysto elektrycznych. Ważnym krokiem jest światowa premiera dwubiegowego napędu elektrycznego napędu dla samochodów osobowych. Ta kompaktowa koncepcja łączy w sobie zaawansowany silnik elektryczny o maksymalnej mocy 140 kilowatów (190 KM), z przekładnią zmianową i odpowiednio dobraną elektroniką sterującą. Dzięki temu zasięg każdego naładowania akumulatora można zwiększyć nawet o 5 procent w porównaniu z jednostkami jednostopniowymi.
Rozwiązania systemowe dla zautomatyzowanej jazdy
Podwozie predykcyjne "Flying Carpet 2.0" wykorzystuje zaawansowany system czujników, przemyślany układ sterowania oraz inteligentne algorytmy do sterowania zawieszeniem, układem hamulcowym i układem kierowniczym. W efekcie pozwala to na oddzielenie w dużym stopniu konstrukcji nośnej pojazdu od nierówności terenu i dynamicznych skutków jazdy. Poza zwiększeniem komfortu oznacza to również lepsze prowadzenie i bezpieczeństwo. Komfort jest kluczowy, zwłaszcza w rozwoju w pełni automatycznej i autonomicznej jazdy, ponieważ pozwala na to, aby czas spędzony w pojeździe wykorzystać na takie czynności jak czytanie czy odpoczynek.
Unikalna oferta ZF pozwalająca pojazdom widzieć, myśleć i działać (see, think, act), czyni z niego atrakcyjnego dostawcę rozwiązań systemowych dla zautomatyzowanej jazdy. Kompleksowe, kompletne systemy obejmują czujniki i centralny komputer ZF ProAI w szerokim zakresie poziomów wydajności. Dzięki temu rozwiązania ZF są skalowalne, elastyczne i możliwe do wykorzystania w różnych segmentach rynku.
To z kolei umożliwia producentom samochodów spełnienie podstawowych wymagań Euro NCAP 2022. I tak na przykład system ZF coPilot, pozwala na zautomatyzowane funkcje prowadzenia pojazdu na poziomie SAE 2+. Z kolei ZF ProAI RoboThink to wysokowydajne rozwiązanie dla pojazdów przewożących pasażerów i towary, które umożliwia jazdę autonomiczną na poziomach 4 i 5. Dzięki przejęciu firmy WABCO, ZF będzie w stanie zaoferować kompletne zautomatyzowane systemy prowadzenia pojazdów użytkowych.
ZF rozpoczyna kampanię #MobilityLifeBalance
Koncern rozpoczął kampanię #MobilityLifeBalance, która ma na celu pokazanie, w jaki sposób dzisiejsza rzeczywistość ruchu drogowego straciła równowagę w porównaniu z oczekiwaniami konsumentów w zakresie mobilności. Pokazuje również, w jaki sposób rozwiązania techniczne mogą pomóc przywrócić tę równowagę. Więcej na ten temat można dowiedzieć się na stronie internetowej kampanii: http://www.mobilitylifebalance.com lub za pośrednictwem hashtagu #MobilityLifeBalance w mediach społecznościowych.
Komentarze (0)