Serwis Pojazdów Użytkowych

Wywiady

wczoraj  21.05.2025, ~ Michał Żak - ,   Czas czytania 2 minuty

Triumf serwisu Scania Gdańsk

Zespół „Wikingowie” z serwisu Scania w Gdańsku zwyciężył w krajowym finale międzynarodowego konkursu Top Team 2025 i będzie reprezentował Polskę w finale regionalnym we Włoszech. Konkurs, który odtwarza realia pracy serwisowej, sprawdza wiedzę techniczną, umiejętności praktyczne i zgranie zespołu.

W rywalizacji udział wzięło pięć polskich drużyn, wyłonionych spośród 26 ekip serwisowych z całej Polski. Top Team to nie tylko prestiż, ale też sposób, w jaki Scania inwestuje w rozwój kompetencji swoich pracowników.
Praca mechanika w nowoczesnym serwisie ciężarówek to połączenie wiedzy technicznej, znajomości systemów diagnostycznych, umiejętności pracy zespołowej i gotowości uczenia się nowych rzeczy. To właśnie codzienną pracę mechaników i pracowników BOK odzwierciedla międzynarodowy konkurs Scania Top Team. Konkurs składa się z trzech etapów – finału krajowego, regionalnego i światowego. W polskim finale tegorocznego konkursu najlepszy okazał się zespół ze Scania Gdańsk – „Wikingowie”, który będzie reprezentował Polskę w finale regionalnym. Drugie miejsce zajęła drużyna z Gliwic – „Hanysy”, a trzecie – Scania Koszalin – „Koszalinianie”. Pozostałe drużyny, które na podstawie eliminacji zmierzyły się w finale krajowym to zespoły „Scan-Partner” deleara Scania Scan-Partner oraz „Szczecińskie Gryfy” ze Scania Szczecin.
– Top Team to symulacja tego, z czym nasze zespoły serwisowe mierzą się na co dzień. To, co dla klienta jest awarią w trasie, w konkursie staje się zadaniem punktowanym. Top Team jest sprawdzianem umiejętności serwisowych na najwyższym poziomie, a jednocześnie manifestacją wartości, które od lat budują markę Scania – mówi Jacek Łaski, lider szkoleń technicznych w Scania Polska S.A.

Światowy poziom
Finał krajowy składał się z pięciu zadań, na których rozwiązanie zespoły miały po 20 minut. Podczas testów sprawdzano zarówno wiedzę teoretyczną, jak i umiejętności praktyczne – diagnozowania usterek elektrycznych i mechanicznych oraz znajomość systemów diagnostycznych.
Zadania praktyczne obejmowały diagnozę problemu elektrycznego w silniku przemysłowym, działania na układzie hamulcowym, wykonanie precyzyjnych pomiarów silnika DW6 z gamy Scania Super oraz uruchomienie autobusu miejskiego Scania Citywide z podwoziem typu K, w którym wykryto usterkę.

Fot. Scania Polska S.A. 

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony