Układ hamulcowy i zawieszenie

Wydarzenia

ponad rok temu  23.11.2018, ~ Administrator - ,   Czas czytania 2 minuty

Amortyzatory połączone z ECU. Tak działa elektroniczny układ zawieszenia w Volvo XC40

CVSA2 to semi-aktywna technologia zawieszeń zaprojektowana na bazie lekkiego amortyzatora. W jego skład wchodzą dwa zewnętrznie zamontowane zawory elektro-hydrauliczne, które niezależnie kontrolują tłumienie drgań w zakresie ściskania i odboju. Technologia ta umożliwia elastyczny zakres dostrojenia pomiędzy minimalnym a maksymalnym poziomem tłumienia drgań, co z kolei zapewnia wyższy poziom komfortu, przemieszczania i stabilności. Początkowo były one zaprojektowane do stosowania w samochodach sportowych o wysokich osiągach, a najnowsza generacja technologii CVSA2 została zaadaptowana do zastosowań w pojazdach typu SUV. Moduły narożne CVSA2 mają zintegrowane jarzma aluminiowe i mogą być instalowane ze sprężynami zwojowymi (jak w przypadku pojazdów klasy G) lub ze sprężynami pneumatycznymi.

- Wzrastające zapotrzebowanie na zaawansowane rozwiązania zawieszeń w licznych segmentach pojazdów potwierdzają nasze badania preferencji klientów skorelowane z rosnącą popularnością naszego asortymentu produktów Inteligentnego Zawieszenia Monroe - zdradza Martin Hendricks, prezes, Ride Performance, Tenneco. -Będąca jedną z naszych najbardziej zaawansowanych ofert, najnowsza generacja naszej technologii CVSA2 łączy w sobie udowodnione zalety zachowania się pojazdu na drodze, bezkonkurencyjne zdolności jazdy terenowej i zaawansowane możliwości dostosowywania komfortu jazdy w pojazdach typu SUV.

Firma Tenneco ogłosiła, że wszystkie najnowsze kompaktowe samochody typu crossover SUV marki Volvo XC40 z 2018r. będą wyposażone w adaptacyjne układy tłumienia drgań z zastosowaniem Ciągle Zmiennej Semi-Aktywnej (CVSA2) technologii zawieszeń Tenneco z zakresu Inteligentnych Zawieszeń marki Monroe®.

Każdy sterowany elektronicznie amortyzator jest połączony z centralnym elektronicznym modułem sterującym (ECU), który umożliwia zestrajanie ustawień procesu wytłumiania drgań co 10 milisekund, w oparciu o odczyty czujników monitorujących przyspieszenia w układzie koła, przemieszczanie się nadwozia oraz kąt skrętu. Montowany na zewnątrz elektroniczny zawór łączy się ze sterownikiem trybu jazdy pojazdu, co przekłada się na to, że kierowcy mogą wybrać takie ustawienia wytłumiania, które spełniają ich oczekiwania.

- Kierowcy oczekują dzisiaj od swoich pojazdów większego komfortu oraz niezawodności, a zarazem zróżnicowanych doznań w czasie jazdy - zdradza Neville Rudd, starszy wiceprezes, Tenneco Global Ride Control. - Technologia CVSA, podobnie jak pozostałe technologie z asortymentu Inteligentnych Układów Zawieszenia Monroe, oferuje rozwiązania z zakresu układów zawieszenia, charakteryzujące się wysoką umiejętnością dostrojenia, gwarantujące optymalną kontrolę, wygodę oraz przyczepność do nawierzchni w różnorodnych warunkach prowadzenia pojazdu.

Model XC40 stanowi uzupełnienie modeli średniej wielkości Volvo XC60 oraz pełnowymiarowych modeli XC90 typu SUV. W obu modelach zabudowano technologię zawieszenia Tenneco CVSA. Tenneco będzie dostarczać układy CVSA na potrzeby Volvo prosto ze swojego zakładu w hiszpańskiej Ermua.

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony