Amortyzator to główny element zawieszenia i element łączący koło z podwoziem. Możemy wyróżnić dwie główne funkcje amortyzatorów: redukcja obciążeń przenoszonych przez toczące się koła na nierównych terenach oraz ograniczenie ruchów pojazdu na zakręcie lub w trakcie hamowania, przy utrzymaniu wysokiej przyczepności kół do nawierzchni. Amortyzator pochłania i rozprasza energię wtłaczaną lub uwolnioną przez zawieszenie, czyli równoważy układ hamując stopniowo oscylacje masy. Kalibracja amortyzatora będzie więc decydowała o czasie, jaki jest potrzebny do wyeliminowania oscylacji.
Ten wstęp może z pozoru wydawać się oczywisty, jednakże przeciętny użytkownik pojazdu wie niewiele lub wręcz nie posiada żadnej wiedzy na temat tego ważnego komponentu, a w powszechnych planach serwisowych rzadko bierze się pod uwagę amortyzator.
Kierowca zna częstotliwość z jaką należy wymieniać olej i filtry, jednak w odniesieniu do amortyzatorów wie jedynie, że są one bardzo trwałe. Poza tym wiedza na temat faktycznej funkcji, jaką pełnią amortyzatory, ogranicza się do faktu, że ich celem jest zapewnienie komfortu pracy zawieszenia.
Wadliwie działający amortyzator, bez odpowiednich właściwości tłumiących, może bardzo niekorzystnie odbić się na bezpieczeństwie. Możemy jeździć samochodem potencjalnie niebezpiecznym, nie zdając sobie z tego sprawy. Jedną z przyczyn takiego zjawiska jest stopniowy proces zużywania, w związku z czym kierowca przyzwyczaja się do malejącej siły tłumienia. Kolejnym powodem jest to, że częściowo zużyte amortyzatory nie dają wyraźnych objawów, takich jak hałas czy inne. Niemniej jednak, w przypadku nagłego hamowania lub szybkiego pokonywania zakrętów potencjalne ryzyko stwarzane przez zużyte amortyzatory może nagle stać się faktem.
Międzynarodowy instytut badawczy GiPA (Groupement inter Professionel de l’Automobile), specjalizujący się w sektorze motoryzacyjnym, przeprowadził badania nad trwałością amortyzatorów, które wykazały, że jest ona równoważna przebiegowi 60-80 000 km i że zagrożenia zaczynają się pojawiać po przekroczeniu tego limitu. Margines tolerancji zależy od wielu czynników, takich jak jakość nawierzchni i styl jazdy. Drogi nieutwardzane, wyboiste, podobnie jak i nierównomierny styl jazdy, nieuwzględniający garbów i nierówności, w znacznym stopniu ograniczają trwałość amortyzatorów. Z tego względu należy je kontrolować co 20 000 km.
Amortyzatory trzeba wymieniać parami, na tej samej osi. Oprócz wymiany amortyzatorów zalecamy również zastąpienie zestawu ochronnego nowym kompletem, ponieważ stary może stracić swoje właściwości elastyczne.
Japanparts Group przedstawia wszystkie informacje niezbędne do prawidłowego utrzymania amortyzatorów, komponentów które uzyskały obecnie status produktu fast moving. Przedsiębiorstwo poszerzając gamę osiągnęło 95% pokrycia parku samochodowego w Europie.
Japanparts Group dokonała wysokich nakładów na rozwój tej kategorii towarowej, wyprowadzając ją w krótkim czasie na pozycję produktu fast moving. Z tego względu firma zwiększyła roku powierzchnię magazynową, dodając 13 000 m² pod magazyn przeznaczony wyłącznie dla tego produktu. Obecnie oferujemy ponad 2200 pozycji, na bieżąco dostępnych w magazynie centralnym w Weronie, co umożliwia skuteczne i szybkie dostawy nie tylko na terenie Włoch, ale i we wszystkich krajach, w których obecne są marki należące do Grupy.
- Nieustanne poszerzanie gamy artykułów stawia przed działem Marketingu nowe wyzwania, takie jak dodawanie kolejnych aplikacji. Tylko w ciągu ostatnich dwóch miesięcy zwiększyliśmy zakres obsługiwanego parku samochodowego w Europie, wprowadzając 300 nowych pozycji i osiągając tym samym 95% pokrycia. Gama obejmuje nie tylko produkty używane w modelach azjatyckich, w których Japanparts Group specjalizuje się od zawsze, ale również i w modelach europejskich i amerykańskich. Ten asortyment można dzisiaj uznać za jeden z najbardziej kompletnych w sektorze rynku wtórnego i niewiele innych spółek może zaoferować swoim klientom tak wysoką liczbę pozycji katalogowych - informują przedstawiciele Japanparts Group.
Do produkcji wykorzystywane są materiały i komponenty wysokiej klasy, charakteryzujące się szlachetną obróbką. Rdzeń jest wykończony chromem o wysokiej odporności, pierścienie uszczelniające NOK wyróżniają się dużą trwałością i szczelnością. Obróbkę kończy proces malowania i wykonywania dokładnych spoin. Pod względem wartości kalibracji (kompresja i rozciągnięcie) w całym zakresie działania, produkt wykazuje bardzo dobre wyniki, a pod względem jakości i niezawodności plasuje się na jednym poziomie z wiodącymi produktami na rynku.
Dopełnieniem usług są wsporniki amortyzatorów, umieszczane w sprężynie spiralnej, usztywniające pojazd i kontrolujące zawieszenie, a także zestaw zabezpieczający przed kurzem. Obydwa te typy artykułów mogą być swobodnie stosowane z amortyzatorami dostępnymi na rynku. Oferując zaledwie 6 pozycji pokrywamy 92% parku samochodowego.
Komentarze (0)