Układ hamulcowy i zawieszenie

Układ hamulcowy i zawieszenie

ponad rok temu  06.05.2019, ~ Administrator - ,   Czas czytania 2 minuty

Jak wygląda zawieszenie i układ hamulcowy po zimie? Czasem właśnie tak...

Nierównomierne zużycie opon zimowych na jednej osi pojazdu może wskazywać na niewłaściwą pracę amortyzatorów w pojeździe. Przekłada się to na trakcję i stabilność samochodu podczas pokonywania zakrętów i nierównych odcinków dróg. Oprócz tego, niewłaściwa praca amortyzatorów  znacząco zwiększa ryzyko wystąpienia zjawiska aquaplaningu, nawet przy małych prędkościach. Oznacza to, że układy bezpieczeństwa, takie jak ABS i ESP nie będą funkcjonować prawidłowo. Znacząco wzrasta również droga hamowania pojazdu. Co ważne, w przypadku wystąpienia uszkodzenia amortyzatora, konieczna jest natychmiastowa wymiana obu amortyzatorów na osi.

Uszkodzone i zużyte przeguby w elementach zawieszenia stwarzają realne zagrożenie dla bezpieczeństwa w trakcie jazdy. Gumowe manszety i uszczelnienia na drążkach kierowniczych, powinny również zostać poddane kontroli w poszukiwaniu ich pęknięć. Zużycie tych komponentów następuje stopniowo, jednak ich uszkodzenie znacząco wpływa na prowadzenie pojazdu, szczególnie w sytuacjach awaryjnych.

Utrzymanie układu hamulcowego w dobrym stanie

W celu zapewnienia właściwego poziomu bezpieczeństwa, konieczna jest również okresowa kontrola układu hamulcowego. Klocki hamulcowe należy wymienić w momencie, gdy grubość materiału ciernego jest nie mniejsza niż 2 milimetry. W przypadku szczęk hamulcowych w układzie bębnowym, wartość ta nie może być mniejsza niż 1 milimetr. Większość współczesnych samochodów jest seryjnie wyposażona w czujnik zużycia klocków hamulcowych. Ignorowanie tych wskazań jest szczególnie niebezpieczne. Należy również zwrócić uwagę na stan tylnych tarcz hamulcowych. Mogą one pokrywać się korozją, szczególnie gdy stan układu hamulcowego lub zawieszenia prowadzi do przenoszenia zbyt niskich sił hamowania na nią, powodując powstawanie rdzy na powierzchniach ciernych.

ZF Aftermarket w swojej ofercie posiada komponenty właściwe do przeprowadzenia koniecznych napraw. Marki ZF takie jak: LEMFÖRDER, SACHS oraz TRW reprezentują oryginalną jakość podzespołów korzystając z innowacyjnych rozwiązań technicznych.

Portfolio produktów obejmuje skrzynie biegów i ich elementy, osie, przekładnie kierownicze i dyferencjały, elementy zawieszenia i układu kierowniczego, amortyzatory, elementy tarczowych układów hamulcowych, hamulce bębnowe i układy inicjujące, a także elementy układu kierowniczego i napędowego oraz części gumowo-metalowe wyprodukowane przez globalnego lidera w zakresie technologii układów napędowych i zawieszeń oraz aktywnych i pasywnych układów bezpieczeństwa.

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony