Elektromobilność

Wydarzenia

5 miesięcy temu  30.05.2024, ~ Michał Żak - ,   Czas czytania 2 minuty

Będą rozwijać technologię ogniw sodowo-jonowych

Clarios, globalny lider w produkcji zaawansowanych akumulatorów, oraz szwedzki producent akumulatorów sodowo-jonowych, Altris, ogłosili podpisanie umowy o wspólnym rozwoju niskonapięciowych rozwiązań mobilnych.

Na mocy umowy, Altris będzie rozwijać technologię ogniw sodowo-jonowych, a Clarios wykorzysta swoją wiedzę na temat systemów zarządzania akumulatorami (BMS) oraz integracji systemów akumulatorowych. Jest to rozszerzenie wcześniejszej współpracy, mającej na celu opracowanie szczegółowego planu produkcji niskonapięciowych akumulatorów samochodowych z ogniwami sodowo-jonowymi. Inicjatywa ta zbiega się z kluczowym momentem transformacji globalnego przemysłu motoryzacyjnego.

Wszystkie pojazdy, w tym hybrydowe i w pełni elektryczne, do zasilania podstawowych systemów, wymagają niezawodnych źródeł energii niskiego napięcia. Rosnąca złożoność pojazdów wymaga dostosowania sieci niskonapięciowej do obsługi coraz większej liczby funkcji opartych na oprogramowaniu, takich jak elektroniczne układy kierownicze i hamulcowe, technologie autonomiczne oraz systemy poprawiające komfort pasażerów. Akumulatory sodowo-jonowe (Na-ion) są idealnym rozwiązaniem do zaspokojenia tych potrzeb energetycznych, oferując przy tym ekologiczne i łatwe do recyklingu materiały. Materiały wykorzystywane do produkcji ogniw Na-ion, tj. sól, drewno, żelazo, są powszechnie dostępne oraz nie zawierają toksycznych elementów.

- Nasza umowa z Altris umożliwia Clarios dalsze umacnianie wiodącej pozycji w dziedzinie innowacyjnych rozwiązań akumulatorowych i spełnianie rosnących wymagań, dotyczących zrównoważonych systemów magazynowania energii. To ważny krok w naszej strategii rozwoju akumulatorów niskonapięciowych - mówi Federico Morales Zimmermann, vice president w Clarios i General Manager, Global Customers, Products and Engineering.

- Dzięki temu partnerstwu możemy produkować różne typy akumulatorów: te z wykorzystaniem maty szklanej a także litowo-jonowe, czy sodowo-jonowe, odpowiadając tym samym na potrzeby zaawansowanych technologii motoryzacyjnych.

Fot. Clarios / Altris

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony