W zakładach elektronicznych francuskiej firmy LACROIX rusza produkcja Mobilize PowerBox – inteligentnego, połączonego z Internetem terminala ładowania z początkową zdolnością produkcyjną 65 000 sztuk na rok. Będzie on dostępny w czterech wersjach. Jedną z nich jest wersja dwukierunkowa, umożliwiająca zarówno ładowanie pojazdu, jak też przesyłanie energii elektrycznej z powrotem do sieci.
Terminal Mobilize PowerBox, opracowany przez członków Software Republic (Orange, Grupa Renault, STMicroelectronics i Thales) oraz ich partnera technologicznego IoTecha Corp, umożliwia w pełni bezpieczne ładowanie wszelkich pojazdów elektrycznych i hybrydowych typu plug-in. Będzie on dostępny w czterech wersjach. Jedną z nich jest wersja dwukierunkowa (V2G1), umożliwiająca zarówno ładowanie pojazdu, jak też przesyłanie energii elektrycznej z powrotem do sieci. Dzięki połączeniu z Internetem przyczynia się do inteligentnego zarządzania siecią elektryczną. Wszystkie cztery wersje mogą być zdalnie sterowane i monitorowane za pomocą aplikacji „My PowerBox”.
Terminale Mobilize PowerBox w całej sieci Renault
Efektem partnerstwa w ramach ekosystemu innowacyjności Software République (Orange, Grupa Renault, STMicroelectronics i Thales) jest uruchomienie przemysłowej produkcji terminala ładowania Mobilize PowerBox na nowej linii produkcyjnej w zakładach elektronicznych Symbiose firmy LACROIX w Beaupréau-en-Mauges (departament Maine-et-Loire, Francja). Początkowa zdolność produkcyjna wynosić będzie 65 000 sztuk na rok. Terminal ładowania Mobilize PowerBox trafi wkrótce do sprzedaży w sieci Renaultz przystosowaniem do wszystkich modeli elektrycznych poszczególnych marek Grupy Renault.
Unikalny projekt Software République
Software République to otwarty ekosystem innowacji powstały z myślą o inteligentnej, bezpiecznej i zrównoważonej mobilności. Terminal Mobilize PowerBox, dzięki bogatemu doświadczeniu członków Software République (Orange, Grupa Renault, STMicroelectronics i Thales) oraz ich partnera technologicznego IoTecha Corp, został zaprojektowany, tak aby zapewnić maksimum cyberbezpieczeństwa i pozostawać zawsze w czołówce technologicznego zaawansowania dzięki systemowi zdalnej aktualizacji. To dzięki temu wspólnemu wysiłkowi możliwe było dostarczenie terminala marce Mobilize w rekordowym czasie. Każdy z partnerów wniósł w ten projekt wkład w zakresie swojej specjalizacji:
Mobilize PowerBox jest terminalem ładowania dostosowanym do wszystkich rodzajów sieci elektrycznych, zarówno jednofazowych, jak i trójfazowych. Może być instalowany wewnątrz lub na zewnątrz, na ścianie lub na słupie. W domu może być wykorzystywany jako element domowego ekosystemu elektrycznego, ponieważ jest wyposażony w dynamiczny system zarządzania energią pozwalający regulować moc ładowania w zależności od dostępnej mocy i uniknąć w ten sposób wszelkich przerw w zasilaniu domowej instalacji.
Terminal Mobilize PowerBox działa na prąd przemienny (AC). Zapewnia moc ładowania mogącą wynosić do 22 kW, w zależności od parametrów instalacji elektrycznej i parametrów pokładowego systemu ładowania w pojeździe. Mobilize PowerBox jest kompatybilny ze wszystkimi pojazdami elektrycznymi i hybrydowymi typu plug-in wyposażonymi w gniazdo ładowania Typ 2.
Gama czterech terminali
Jak wspomnieliśmy, terminal Mobilize PowerBox jest dostępny w czterech wersjach dostosowanych do różnych potrzeb użytkowników indywidualnych i biznesowych. Wersja UNO powstała dla osób poszukujących prostego, bezpiecznego domowego terminala ładowania. Wersja UNO PLUS jest przystosowana do infrastruktury zainstalowanej w firmach bądź osiedlach. Jest wyposażona w czytnik kart RFID, aby zapewnić dostęp do terminala wyłącznie upoważnionym użytkownikom. Zapewni to zarządzającemu terminalem lepszą kontrolę jego wykorzystania. Wersja UNO PRO zaprojektowana jest jako terminal dostępny publicznie lub instalowany u pracowników. Ta wersja posiada czytnik RFID i licznik MID (Measurement Instruments Directive) do rozliczania zużytej energii elektrycznej. Licznik MID upraszcza procedurę zwrotu wydatków służbowych poniesionych przez pracowników, poświadczając zużycie energii podczas ładowania samochodu w miejscu zamieszkania.
Najwyższa wersja VERSO (dwukierunkowa) służy do ładowania pojazdu, ale także do przesyłania energii elektrycznej z powrotem do sieci domowej lub sieci publicznej. Wersja ta generuje znaczne oszczędności dla użytkowników. Mobilize PowerBox VERSO dzięki technologii opartej na prądzie przemiennym zapewnia dwukierunkowe ładowanie szerokim rzeszom użytkowników, przyczyniając się do znaczącego zwiększenia wpływu inteligentnego zarządzania energią. Ten dwukierunkowy terminal trafi do sprzedaży w dniu premiery elektrycznej wersji Renault 5.
Komentarze (0)