Wraz ze światową premierą Audi Q6 e-tron, marka wprowadza swój pierwszy model produkcyjny oparty na PPE, platformie zaprojektowanej specjalnie dla pojazdów elektrycznych. Architektura elektroniczna, która jest skalowana w całej Grupie Volkswagen, stanowi kolejny krok w cyfryzacji portfolio modeli.
Audi Q6 e-tron zbudowane na platformie PPE będzie pierwszym modelem Audi, w którym zastosowano nową architekturę elektroniczną E³ w wersji 1.2. Architektura ta opiera się na nowej strukturze komputerowej domeny z pięcioma wysokowydajnymi komputerami (HPC lub wysokowydajna platforma obliczeniowa), które kontrolują wszystkie funkcje pojazdu, od infotainment i funkcji jazdy po półautomatyczną jazdę na późniejszych etapach ewolucji. Wraz z E³ 1.2 Audi wprowadza do swoich modeli najnowszą architekturę elektroniczną i oprogramowanie opracowane wspólnie z CARIAD.
CARIAD to jednostka Grupy Volkswagen, która specjalizuje się w oprogramowaniu. Obecnie ponad 4 500 programistów, inżynierów i projektantów w kilku lokalizacjach w Niemczech i na całym świecie pracuje nad jednolitą platformą oprogramowania, która sprawi, że jazda samochodem stanie się bezpieczniejsza i wygodniejsza, jak również bardziej zgodna z zasadami zrównoważonego rozwoju. Opracowują między innymi funkcje jazdy wspomaganej i zautomatyzowanej (do poziomu SAE 4) dla wszystkich marek samochodów osobowych Grupy.
Premium Platform Electric (PPE)
Jak czytamy w komunikacie koncernu: architektura elektroniczna, która jest skalowana w całej Grupie Volkswagen, stanowi kolejny krok w cyfryzacji portfolio modeli. Oprócz nowej platformy informacyjno-rozrywkowej opartej na systemie operacyjnym Android Automotive, E³ 1.2 zapewnia również podstawę do szybkich aktualizacji i aktualizacji oprogramowania.
- PPE, a wraz z nim seria Audi Q6 e-tron, to kolejny skok technologiczny dla elektrycznej mobilności premium - dotyczy to Audi i Grupy Volkswagen oraz naszych klientów - powiedział Gernot Döllner, prezes zarządu AUDI AG, podczas światowej premiery w siedzibie firmy w Ingolstadt.
- PPE pokazuje, w jaki sposób łączymy naszą wiedzę specjalistyczną w ramach Grupy Volkswagen, aby uczynić mobilność elektryczną możliwą do skalowania. Dzięki PPE jesteśmy w stanie wprowadzać na rynek wysokonakładowe, zaawansowane technologicznie modele w różnych segmentach, a tym samym dalej elektryfikować nasze portfolio.
800-woltowa architektura
Od samego początku podzespoły PPE były opracowywane z myślą o szczególnych wymaganiach pojazdów elektrycznych i grupowane według funkcjonalności. Nowa architektura wykorzystuje wszystkie zalety pojazdów w pełni elektrycznych. Jej podzespoły mają budowę modułową.
- Jako pierwsza seria modeli Audi na nowym PPE, Q6 e-tron wyznacza standardy w zakresie wydajności, zasięgu, szybkości ładowania i stylistyki - podkreślił Gernot Döllner.
Przyczynia się do tego m.in. 800-woltowa architektura, mocne silniki elektryczne oraz nowoczesny system zarządzania akumulatorami i ładowaniem. PPE zapewnia wystarczający rozstaw osi, rozstaw kół i prześwit, aby stworzyć zarówno modele wysokopodłogowe, jak i płaskie, co przekłada się na korzyści w zakresie konstrukcji, masy i wydajności.
Fot. Audi
Komentarze (0)