Elektromobilność

Warto wiedzieć

10 miesięcy temu  03.01.2024, ~ Michał Żak - ,   Czas czytania 5

Rola płynów termicznych w elektrykach
Strona 2 z 2

- Natomiast w konfiguracji bez zanurzenia, testowane ogniwa równomiernie doświadczały niekontrolowanej ucieczki termicznej, co podkreśla wyższość technologii Mobil EV w scenariuszach wysokiego ryzyka.

Test ten nie tylko wykazał skuteczność płynów termicznych Mobil EV w ekstremalnych warunkach, ale także podkreślił zaangażowanie ExxonMobil w rozwój technologii bezpieczeństwa pojazdów elektrycznych. Taka innowacja ma kluczowe znaczenie, ponieważ branża zmierza w kierunku szerszego zastosowania pojazdów elektrycznych. W tym kontekście bezpieczeństwo pozostaje najważniejsze.

Owocna współpraca w obszarze zarządzania termicznego

Inne badanie, przeprowadzone przez XING Mobility i ExxonMobil, obejmowało testy z wykorzystaniem produkcyjnych modułów akumulatorów do pojazdów elektrycznych. XING Mobility produkuje ogniwa akumulatorowe chłodzone zanurzeniowo. ExxonMobil, dostrzegając synergię, wybrał XING Mobility jako partnera dalszych badań. Współpraca zaowocowała testami, podczas których firma XING Mobility potwierdziła skuteczność działania płynów termicznych. Eksperyment polegał na wbiciu gwoździa w ogniwo akumulatora, a następnie monitorowaniu wpływu termicznego na sąsiednie ogniwa. Test ten miał na celu ocenę zdolności płynu do utrzymywania niskich temperatur i, co ważne, sprawdzenie, czy zapobiegnie on niekontrolowanemu rozprzestrzenianiu się ciepła do sąsiednich ogniw.

Płyny Mobil EV nie tylko kontrolowały poziom temperatury akumulatora, ale także skutecznie zapobiegały konsekwencjom ucieczki termicznej na pozostałe ogniwa. ExxonMobil jak i XING Mobility były zadowolone z osiągniętych wyników, które można określić jako postęp w zakresie bezpieczeństwa i wydajności akumulatorów.

Rola nowych technologii dla badań i rozwoju

Inżynierowie ExxonMobil również bardzo pozytywnie podchodzą do prac badawczych obejmujących modelowanie zarządzania temperaturą. W tym celu wykorzystują symulacje wspomagane komputerowo do sprawdzenia tego, jaki potencjał mają poszczególne rozwiązania i systemy w zakresie kontrolowania temperatury. Pomoże to w znacznie szybszym rozwijaniu nowych technologii i nowych płynów Mobil, ponieważ inżynierowie Mobil zamiast testów laboratoryjnych czy produkcyjnych będą mogli korzystać z symulacji wspomaganej komputerowo do generowania wyników.

- Jesteśmy bardzo podekscytowani przyszłością, technologią i rolą, jaką nasze płyny Mobil EV mogą odegrać w sektorze pojazdów elektrycznych - podsumowuje Behrouz Engheta, Technology Solution Professional, EV / Driveline, ExxonMobil.

Fot. ExxonMobil

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony