Elektromobilność

Warto wiedzieć

ponad rok temu  16.08.2023, ~ Michał Żak - ,   Czas czytania 3 minuty

Serwisowanie samochodów elektrycznych Forda

Serwisowanie samochodów elektrycznych znacząco różni się od przyjętych rozwiązań dla samochodów z silnikami spalinowymi. Ford Polska chwali się, że w przypadku naprawy samochodu elektrycznego oferuje unikalne na rynku rozwiązania, które mogą skrócić czas naprawy i obniżyć jej koszty. Co jeszcze wyróżnia sieć serwisową koncernu?

Koncern zapewnia, że jest jedną z najlepiej przygotowanych do rozwoju elektromobilności marek. Sieć serwisów ma bowiem rozbudowany schemat działalności w przypadku napraw samochodów elektrycznych – z przeszkolonymi specjalistami, specjalnymi procedurami oraz środkami ochrony.

Współczesne wyzwania związane z rozwojem elektromobilności oznaczają dla producentów nie tylko rozwijanie zaawansowanych pojazdów elektrycznych, ale także zapewnienie klientom profesjonalnej obsługi serwisowej. Ta związana z samochodami elektrycznymi wymaga przecież specjalistycznej wiedzy i narzędzi.

Serwis samochodów elektrycznych

Serwisowanie samochodów elektrycznych to unikalne wyzwanie, które wymaga specjalistycznej wiedzy i podejścia. I to pomimo tego, że samochody te zawierają znacznie mniejszą liczbę części mechanicznych niż samochody z silnikami spalinowymi. W Fordzie wcześnie zdano sobie sprawę z istoty tego zagadnienia, dlatego autoryzowane stacje obsługi są wyposażone w specjalistyczne narzędzia, oprogramowanie diagnostyczne i przeszkolony personel. Wiedza techników pozwala na kompleksową obsługę od diagnostyki po naprawę zapewniając klientom komfort i bezpieczeństwo.

Rozbudowana sieć serwisowa została dostosowana do specyfiki samochodów elektrycznych, a technicy przeszli specjalistyczne szkolenia, aby sprostać wszystkim wyzwaniom związanym z obsługą pojazdów elektrycznych. Osoby te zostały przeszkolone oraz uwrażliwione na serwisowanie samochodów elektrycznych, co odróżnia ich od innych pracowników serwisu oraz sprawia, że zawsze dbają o bezpieczeństwo swoje oraz pojazdów klienta.

Dodatkowo Ford w Polsce wprowadził rozbudowany system pomocy technicznej. W razie problematycznych napraw pomocą służą bowiem eksperci od samochodów elektrycznych, którzy są w stanie wesprzeć pracowników serwisu wiedzą w trudnych do zdiagnozowania oraz bardziej niebezpiecznych przypadkach. Oznacza to, że nie ma problemu, dla którego specjaliści nie znajdą rozwiązania.

Specjalistyczna wiedza i możliwości

Co jeszcze wyróżnia Forda? To jedna z nielicznych marek w Polsce, które oferują możliwość napraw wewnątrz akumulatora lokalnie. Innowacyjne rozwiązanie pomaga na szybką i w pełni bezpieczną diagnostykę i ew. wymianę pojedynczych lub wszystkich modułów akumulatora- najważniejszej części samochodu elektrycznego.

W przeciwieństwie do innych producentów, część ta nie musi być wysyłana do laboratoriów w centrach produkcyjnych marek samochodów, co znacząco wydłuża oczekiwanie na samochód. Dodatkowo w wielu sytuacjach wymiana całego akumulatora może zostać zastąpiona wymianą pojedynczych modułów, co jest niezwykłą oszczędnością pieniędzy. To świadectwo zaawansowania pod kątem elektryfikacji, dzięki któremu klient może mieć pewność co do jakości obsługi.

Trzy poziomy zaawansowania dla serwisantów

Ford wprowadził całą ścieżkę kariery i trzy poziomy zaawansowania dla serwisantów samochodów elektrycznych, a w przypadku każdego z nich konieczne jest zdanie rozbudowanego egzaminu.

Co istotne, aby w ogóle dany serwisant mógł pojawić się w centrum szkoleniowym Forda, musi spełniać krajowe wymogi, które wiążą się m.in. z uprawnieniami wydawanymi przez Stowarzyszenie Energetyków Polskich. Na każdym poziomie zaawansowania specjaliści przechodzą szereg szkoleń – zarówno wewnętrznych, zewnętrznych, jak i w kwestiach bezpieczeństwa. Poza przekazaniem wiedzy mają one także na celu budowanie świadomości specjalistów, którzy wiedzą nie tylko co robić, ale także dlaczego jest to takie ważne.

Standardy bezpieczeństwa poza trzymaniem się procedur obejmują oczywiście także kwestie specjalistycznego ubioru oraz narzędzi. To m.in. rękawice, przyłbice, osłony przeciwłukowe, haki bezpieczeństwa czy odgrodzenia. Marka w całej sieci dealerskiej korzysta z rekomendowanych dealerom produktów, spełniających najwyższe standardy bezpieczeństwa.

W celu zachowania najwyższych standardów obsługi, Ford Polska regularnie przeprowadza szkolenia na temat środków ochrony osobistej i narzędzi specjalnych, które definiują w jaki sposób z nich korzystać. Samochody elektryczne są także zawsze serwisowane na osobnym stanowisku serwisowym, które znacząco różni się od tego przygotowanego dla samochodów z silnikami spalinowymi. Jest to oczywiście związane z bezpieczeństwem i higieną pracy z samochodem w technologii wysokonapięciowej. Przy każdym przeglądzie okresowym dokonywana jest inspekcja pod kątem ewentualnych uszkodzeń elementów wysokonapięciowych co pozwala na zapewnienie najwyższej jakości obsługi.

Fot. Ford

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony