Eksperci z BASF i Instytutu Technologii w Karlsruhe (KIT) wspólnie będą pracować, aby zwiększyć wydajność akumulatorów litowo-jonowych.
Ten projekt badawczy jest realizowany w ramach klastra "Batterie 2020 Transfer" zainicjowanego przez niemieckie Federalne Ministerstwo Edukacji i Badań Naukowych. Celem wspólnego projektu jest opracowanie w pełni rozwiniętego modelu receptur i powłok dla akumulatorów.
Aby zwiększyć wydajność akumulatorów litowo-jonowych i skrócić ich czas ładowania, BASF współpracuje ze swoją siecią akademicką w celu dalszego rozwoju inteligentnych materiałów i procesów produkcyjnych o zmniejszonym śladzie węglowym. Jednym z potencjalnych rozwiązań zwiększających pojemność i wydajność produkcji akumulatorów litowo-jonowych jest podział elektrod na dedykowane warstwy funkcjonalne. Na przykład, cienka warstwa podkładowa poniżej właściwej aktywnej anody pomaga poprawić przyczepność. Jednocześnie zmniejsza się ogólna zawartość spoiwa, co skutkuje większą gęstością energii. Aplikacja poprzez jednoczesne nakładanie wielowarstwowej powłoki pomija dodatkowe etapy procesu, które zwiększałyby koszty produkcji i straty materiałowe.
Fot. BASF
Komentarze (0)