Ericsson i Porsche nawiązują współpracę, aby budować przyszłość przemysłu motoryzacyjnego. Partnerstwo badawcze pomiędzy Ericsson i Porsche wykorzystuje możliwości oferowane przez technologię 5G, by zwiększyć możliwości produkcyjne w kompleksie produkcyjnym Porsche w Lipsku.
Próbny projekt obejmuje pierwsze wdrożenie prywatnej sieci 5G w kompleksie produkcyjnym Porsche i stanowi zapowiedź nowej ery zdalnej produkcji w historii tego wysokiej klasy producenta samochodów.
Bezpieczna samodzielna sieć (SA) 5G Ericsson działa w prywatnym spektrum częstotliwości, zapewniając szybką łączność bezprzewodową, bardzo niską latencję i ogromne możliwości obsługi danych.
- Tworzymy fabrykę jutra, a produkcja w Porsche przechodzi wszechstronną transformację cyfrową. W procesie tym kierujemy się naszą wizją: działamy inteligentnie, zgodnie z filozofią lean i ekologicznie. Technologia 5G jest jednym z kluczowych elementów przygotowujących fundament po naszą Inteligentną Fabrykę - wyjaśnia Albrecht Reimold, członek Zarządu ds. Produkcji i Logistyki w Porsche AG.
Dedykowana sieć 5G zostanie wprowadzona pilotażowo w komórce technologicznej warsztatu Porsche Macan i umożliwi kontrolę elementów robotycznych w czasie rzeczywistych bez konieczności użycia kabli. Umożliwia ona również transmisję ogromnych ilości danych pomiędzy maszynami w lokalizacji, pracownikami produkcji i pojazdami za pośrednictwem bezpiecznej, elastycznej i przewidywalnej transmisji sygnałów w czasie rzeczywistym.
5G i Przemysł 4.0
5G to nowa generacja komunikacji mobilnej, która rozszerzy możliwości obecnych sieci mobilnych, aby były w stanie zaspokajać przyszłe potrzeby konsumentów i przemysłu. Technologia ta posiada wiele charakterystyk sieciowych, które są konieczne do funkcjonowania Przemysłu 4.0, wykorzystującego coraz bardziej elastyczne i złożone procesy produkcji. Umożliwia ona szybszą przepustowość danych i większe możliwości sieci, a także zapewnia obiecującą wysoce bezpieczną dostępność. Ponadto bardzo niska latencja zapewnia szybkie czasy reakcji pomiędzy sprzętem w systemie fabryki.
Fot. Porsche
Komentarze (0)