nie przegap

Wydarzenia rynkowe

ponad rok temu  01.12.2021, ~ Michał Żak - ,   Czas czytania 3 minuty

Kierowcy Skody będą jeździć na fotelach projektowanych w grójeckim R&D Faurecii

Faurecia w swoim Centrum R&D w Grójcu rozpoczyna prace nad prototypami foteli do samochodów należącej do Grupy Volkswagen, marki Skoda. Grójeckie R&D Faurecii ma już doświadczenie we wdrażaniu innowacji w tym zakresie.

Spółki Faurecii w Polsce są częścią francuskiej grupy Faurecia obecnej w 37 krajach, z ponad 300 zakładami produkcyjnymi oraz 35 ośrodkami badawczo-rozwojowymi na całym świecie. W Polsce w 10 zakładach oraz Centrum Badawczo-Rozwojowym firma zatrudnia ponad 7000 pracowników. To lider największych na świecie dostawców części samochodowych, specjalizujący się w produkcji foteli, systemach wyposażeń aut oraz technologiach kontroli emisji spalin. Faurecia jest najczęściej wybieranym partnerem największych światowych producentów samochodów. Firma od początku roku tworzy prototypy foteli dla BMW Group. Projektuje je dedykowany zespół Complete Seat Prototypes.

Czy komfort i bezpieczeństwo pozycji siedzenia może być eko?

Im więcej godzin w samochodzie tym bardziej odczuwalne zalety dobrze zaprojektowanego fotela, który zapewnia komfort i bezpieczeństwo w czasie jazdy. Zanim siedzenie trafi do seryjnej produkcji, musi powstać jego prototyp, który jest poddawany wymagającym i rygorystycznym testom.

Dzięki przemyślanej i silnej współpracy skupiającej się na każdym szczególe, prototypy foteli tworzone w Centrum R&D Faurecii są nie tylko wygodne i bezpieczne, ale także wpisują się w trendy odpowiedzialnej produkcji stawiającej na wykorzystanie surowców wtórnych i wysokie standardy środowiskowe w łańcuchu dostaw.

– W obliczu niedoboru zasobów i rosnących cen surowców działaniem przedsiębiorczym jest redukcja kosztów poprzez używanie surowców mogących podlegać recyklingowi. Udział materiałów wtórnych np. z recyklingu stali, tworzyw sztucznych i aluminium wzrośnie już od 2025 roku. Projekty nowych modeli aut już dziś uwzględniają preferowanie stosowania materiałów wtórnych. Musi więc istnieć możliwość łatwego demontażu tych elementów, redukcja komponentów i grup materiałowych, zastosowanie monomateriałów we wnętrzu fotela gdzie celem będzie ich powrót do systemu odzysku surowców wtórnych. Poza tym instaluje się zamknięty obieg materiałowy do produkcji narzędzi – tłumaczy Urszula Maurice z CS Prototypes Faurecii.

Mistrzostwo tkwi w szczególe

Faurecia jest doceniana przez światowe marki, dla których pracuje za dbałość o każdy detal i doskonalenie jakości swoich produktów. Standard ten jest wynikiem dotychczasowych doświadczeń oraz podnoszenia kwalifikacji pracowników. To zasoby, które są uniwersalne. Dotąd wykorzystywane przez BMW Group, a teraz także przez Skodę.

– To wyzwanie otwiera przed nami drzwi do długofalowej współpracy z najlepszymi na rynku motoryzacji i daje impuls do dalszych przemian motywujących do podnoszenia kwalifikacji i świadomości pracowników. Jesteśmy dumni z wdrażania odpowiedzialności społecznej na rzecz zrównoważonej przyszłości, gdzie centralnym elementem jest wykorzystywanie materiałów przyjaznych dla środowiska - wyjaśnia Paweł Barański planista CS Prototypes w Faurecii.

Rewolucyjność tkwi w szczegółach

A CS Prototypes dba o każdy szczegół podczas montażu elementów fotela.

- Klienci doceniają nasze doświadczenie i rozszerzają swoją współpracę z Faurecią na nowych polach, takich jak prototypownia, a to dla nas wyraz najwyższego uznania. Wierzymy, że połączenie komfortu, bezpieczeństwa i dbałości o środowisko zaowocuje produktami, które wniosą naszych klientów na poziom motoryzacji przyszłości – komentuje Leszek Martowski szef działu CS Prototypes w Faurecii.

Fot. Skoda

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony