Renault, Nissan i Mitsubishi Motors ogłaszają wspólną strategię Alliance 2030. Ta koncentruje się na pojazdach w pełni elektrycznych i skomunikowanych.
Grupa Renault, Nissan Motor Co., Ltd. i Mitsubishi Motors Corporation, członkowie jednego z największych na świecie sojuszy motoryzacyjnych, ogłosili dziś wspólne projekty i działania mające na celu przyspieszenie i ukształtowanie ich wspólnych perspektyw do 2030 r., koncentrujących się na łańcuchu wartości związanych z mobilnością. Półtora roku po ogłoszeniu nowego modelu biznesowego współpracy, mającego na celu wspieranie konkurencyjności i rentowności firm członkowskich, Sojusz uzyskał oparcie na solidnych fundamentach, korzysta z efektywnej organizacji zarządzania działalnością operacyjną oraz z elastycznej, bardziej intensywnej współpracy.
Zgodnie z zasadą "Leader-Follower" określoną w maju 2020 r. wybrane technologie są opracowywane przez jeden zespół wiodący przy wsparciu kolejnych, co umożliwia każdemu członkowi sojuszu dostęp do wszystkich kluczowych technologii.
Sojusz określił wspólną strategię do roku 2030 w zakresie czystej energii elektrycznej oraz inteligentnej i skomunikowanej mobilności, dzieląc się inwestycjami z korzyścią dla swoich trzech firm członkowskich i ich klientów.
- Wśród światowych liderów motoryzacji, Alians Renault-Nissan-Mitsubishi jest wypróbowanym, unikalnym wzorcem. Od 22 lat wykorzystujemy nasze kultury i mocne strony dla osiągania wspólnych korzyści – powiedział Jean-Dominique Senard, Przewodniczący Sojuszu.
Trzy firmy członkowskie określiły wspólną strategię działań do roku 2030, dzieląc się inwestycjami w przyszłe projekty elektryfikacji i skomunikowania pojazdów. Są to ogromne inwestycje, których żadna z trzech firm nie mogłaby podjąć samodzielnie. Wspólnie dokonujemy zmian na rzecz globalnej, zrównoważonej przyszłości.
Reguła inteligentnego zróżnicowania
Członkowie sojuszu opracowali metodologię „inteligentnego zróżnicowania”, która określa pożądany poziom współdzielenia podzespołów dla każdego pojazdu, określając kilka parametrów współudziału, takich jak platformy, zakłady produkcyjne, układy napędowe czy segmenty pojazdów. Jest to uzupełnione i wzmocnione przez bardziej rygorystyczne podejście do projektowania i różnicowania zewnętrznych atrybutów nadwozia. Przykładowo, na wspólnej platformie dla segmentu C i D zbudowanych zostanie pięć modeli trzech marek należących do Sojuszu (Nissan Qashqai i X-Trail, Mitsubishi Outlander, Renault Austral oraz zapowiadany niebawem siedmiomiejscowy SUV).
Dzięki pogłębieniu tego procesu, firmy należące do Sojuszu zwiększą w najbliższych latach wykorzystanie wspólnych platform z 60% (obecnie) do ponad 80% w 2026 r., co będzie dotyczyło łącznie 90 modeli. Pozwoli to każdej z firm na głębsze skoncentrowanie się na potrzebach klientów, najlepszych modelach i głównych rynkach, przy jednoczesnym rozszerzeniu innowacji na cały Sojusz, a tym samym obniżeniu kosztów.
Sojusz osiągnie neutralność pod względem emisji dwutlenku węgla do 2050 roku.
Fot. Renault/Nissan/Mitsubishi Motors
Komentarze (0)