nie przegap

Warto wiedzieć

wczoraj  16.05.2025, ~ Michał Żak - ,   Czas czytania 2 minuty

Rekompensata za silniki PureTech

Stellantis uruchomił internetową platformę wsparcia przeznaczoną do składania i rozpatrywania wniosków europejskich konsumentów, którzy ponieśli koszty naprawy poprzednich generacji silników PureTech 1.0 i 1.2 (znanych również jako EB) z powodu nadmiernego zużycia oleju i/lub przedwczesnego zużycia paska rozrządu.


Niniejsza dodatkowa polityka rekompensat obejmie wydatki poniesione między 1 stycznia 2022 roku a 31 grudnia 2024 roku, pod warunkiem spełnienia określonych wymogów dotyczących przeglądów okresowych i diagnostyki zalecanych przez marki: Citroën, DS Automobiles, Opel/Vauxhall i Peugeot.
Internetowa platforma wsparcia w zakresie wypłaty rekompensaty, dostępna pod adresem https://stellantis-support.com oraz widoczna na stronach internetowych poszczególnych marek, umożliwi konsumentom składanie wniosków i dostarczenie niezbędnej dokumentacji w celu oceny ich sprawy w szybkim i wygodnym procesie online. Platforma jest wdrażana stopniowo. Od początku stycznia rozpoczęto rozpatrywanie pilotażowych wniosków od uprzednio wybranych klientów we Francji i Hiszpanii. Teraz platforma stopniowo otwiera rozpatrywanie wniosków pozostałych klientów w Europie.
Warunki wypłaty rekompensaty przewidują, że dokonane przeglądy pojazdów objętych zgłoszeniami dotyczącymi nadmiernego zużycia oleju i/lub przedwczesnym zużyciem paska rozrządu muszą być zgodne z planem przeglądów producenta i wykonane przez dowolny specjalistyczny serwis samochodowy, natomiast zarówno diagnostyka, jak i naprawa muszą być przeprowadzone w autoryzowanej sieci serwisowej producenta. 

Rozszerzona ochrona producenta
Stellantis wprowadził wydłużoną ochronę producenta na poprzednie generacje silników PureTech na okoliczność nadmiernego zużycia oleju oraz przedwczesnego zużycia paska rozrządu, która pokrywa 100% kosztów części zamiennych i robocizny przez okres do 10 lat lub do przebiegu 180 000 km, pod określonymi warunkami. Te nadzwyczajne środki ochrony obejmują również wprowadzenie nowego certyfikatu „Check+”, potwierdzającego niezawodność pojazdów używanych, które przeszły zalecane przeglądy i naprawy. Certyfikat odnosi się do 100 punktów kontrolnych, w tym paska rozrządu, dla samochodów używanych sprzedawanych przez Spoticar oraz autoryzowaną sieć.

Ewolucja technologiczna

Linia silników PureTech została po raz pierwszy wprowadzona w 2012 roku, wnosząc znaczące innowacje techniczne, które zapewniły wysoki poziom dynamicznych osiągów przy jednoczesnym kontrolowaniu emisji CO2 i zużycia paliwa. Obecna ewolucja silników pochodnych od PureTech została zaprojektowana z uwzględnieniem istotnych zmian konstrukcyjnych i zastosowaniem 70% nowych części, eliminując wszystkie problemy poprzednich generacji. Rozległe i wymagające testy długodystansowe potwierdziły bardzo wysoki poziom niezawodności tych nowych generacji silników.
fot. Stellantis 

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony