Firma Negotti to producent płaskich wycieraczek samochodowych. Na rynku jest obecna od 2009 roku. O tym, dlaczego polscy kierowcy bagatelizują wycieraczki jako element poprawiający bezpieczeństwo i czy rzeczywiście „droższe” oznacza „lepsze” rozmawiamy z Tomaszem Markowskim, reprezentantem marki Negotti.
Dbamy o nasze samochody, ich stan techniczny, wygląd. Wydajemy na to często niemałe kwoty. Wycieraczki są jednak postrzegane przez kierowców nadal jako pewien „gadżet" a nie część, która ma bezpośredni wpływ na bezpieczeństwo. Zgadza się Pan z tą tezą?
Tomasz Markowski, reprezentant marki Negotti: Faktycznie, wiele osób bagatelizuje rolę wycieraczek, choć mają one bezpośredni wpływ na nasze bezpieczeństwo podczas jazdy. By zapewnić sobie dobrą widoczność na drodze musimy zadbać o czystość szyby, a do tego konieczne są sprawnie działające wycieraczki. Dlatego należy skupić na nich szczególną uwagę. Wymieniać, gdy przestają dobrze zbierać wodę, a od czasu do czasu przecierać wilgotną szmatką, by pozbyć się drobnych zabrudzeń z ich powierzchni, które mogą rysować szybę.
Czym się różnią wycieraczki płaskie od klasycznych? Jakie są zalety tych pierwszych?
Podstawowa różnica tkwi w ich konstrukcji. Klasyczne wycieraczki posiadają metalową ramę, która dociska gumową część do szyby. Niestety, metalowe części podatne są na czynniki zewnętrzne, przez co mogą ulec procesowi korozji. Natomiast wycieraczki płaskie posiadają bezprzegubową konstrukcję, a pióro montowane jest do ramienia. Brak ruchomych metalowych elementów eliminuje problem zamarzania wycieraczki. Ponadto płaskie wycieraczki gwarantują idealne przyleganie do szyby, pod warunkiem, że nie ma ona zbyt dużych krzywizn, co zapewnia wysoką skuteczność oczyszczania jej powierzchni. Dodatkową zaletą płaskich wycieraczek jest estetyczny wygląd.
Krąży opinia, że wycieraczki płaskie ciężko dobrać do starszych aut.
Problem może wystąpić, jeżeli krawędzie szyb są mocno zaokrąglone. Niektóre modele samochodów mają po bokach mocne zakrzywienia — w tym przypadku konstrukcja listwowa wycieraczki ma swoje ograniczenia i nie będzie zbierać wody ze skraju szyby. Jako producent, staramy się dopasować ofertę do potrzeb rynku i w miarę możliwości poszerzamy naszą ofertę o wycieraczki do starszych modeli aut.
Czy jest jakiś sztywny termin wymiany wycieraczek?
Zalecam wymianę co pół roku. Jednak zdaję sobie sprawę z realiów i wiem, że zazwyczaj wymienia się je dopiero w momencie, w którym przestają one spełniać swoją rolę, tzn. zaczynają hałasować podczas pracy lub nie zbierają wody tak jak powinny. Żywotność wycieraczki zależy nie tylko od jej jakości, ale także od sposobu używania. Wycieraczka pracująca na suchej powierzchni zużywa się szybciej, gdyż tarcie jest nawet 25-krotnie większe. Warto pamiętać o spryskaniu szyby przed uruchomieniem wycieraczek. Pamiętajmy jednak o dobrej jakości płynie do spryskiwaczy, ponieważ te najtańsze niszczą gumę wycieraczki.
Czy droższe wycieraczki oznaczają „lepsze"? Czy taki produkt wystarczy na dłużej?
To chyba najbardziej popularny mit, nie tylko w branży motoryzacyjnej. Wysokiej jakości produktu towarzyszy adekwatna cena, jednak błędne jest przekonanie, że im coś jest droższe, tym lepsze. Często zdarza się, że płacimy za znaną markę, a nie produkt. W Negotti robimy wszystko, by oferować najwyższą jakość przy jednoczesnym zachowaniu ceny, którą odbiorcy uznają za atrakcyjną i przystępną. Odpowiadając – droższe wcale nie znaczy lepsze i wcale nie gwarantuje dłuższej żywotności produktu. Przy wyborze wycieraczek warto zwrócić uwagę na komponenty, które zostały wykorzystane do ich produkcji. Osobiście polecam te, które posiadają grafitową powłokę. Zapewnia ona m.in. mniejsze tarcie, co skutkuje dłuższą żywotnością produktu.
Ostatnie pytanie: całkiem niedawno zmodernizowaliście Państwo stronę WWW, aktywnie prowadzicie również profil na Facebooku. Nowoczesne środki marketingowe sprawdzają się? Jak ocenia Pan wpływ social media na promocję swoich produktów?
Zdajemy sobie sprawę, że strona internetowa czy obecność w social media to w zasadzie standard, jeżeli chodzi o promocję, a nie jedynie dodatek. Ludzie coraz chętniej robią zakupy przez internet. Kupujemy oczami. Jeżeli wchodzimy na stronę, która jest nieintuicyjna i nam się po prostu wizualnie nie podoba, to z niej wyjdziemy. A trzeba pamiętać, że technologia wciąż się rozwija i takie elementy jak właśnie strona www szybko ulegają dezaktualizacji. Stąd decyzja o zmodernizowaniu naszego serwisu. W zasadzie to żywy organizm, nad którym wciąż pracujemy. Co do social media, to aktywnie działamy na Facebooku. W tym przypadku, bardziej niż na promocji, zależy nam na komunikacji z klientami i kontrahentami. Ta platforma bardzo nam to ułatwia.
Dziękuję za rozmowę!
Rozmawiał
Bartłomiej Ryś
Komentarze (3)