Wywiady

Wywiady

ponad rok temu  08.11.2021, ~ Administrator - ,   Czas czytania 4 minuty

Q znaczy jakość. Z Martą Ciesielską rozmawiamy o sieci Q Service Castrol

Q Service Castrol to sieć stworzona przez Inter Cars we współpracy z marką Castrol. To jedna z wartości dodanych, którą otrzymują mechanicy współpracujący z polskim dystrybutorem i które daje im znaczne przewagi nad pozostałymi warsztatami. Jakie? O tym opowiada Marta Ciesielska, menadżer odpowiedzialna za rozwój projektu. 

Rafał Pierzgała: Jaki to był rok dla sieci Q Service Castrol? 

Marta Ciesielska: 2021 rok to rok pełen wyzwań, ale też sukcesów!. W sieci świętujemy dołączenie 400. warsztatu. Liczba punktów Q Service Castrol ciągle rośnie, co nas oczywiście bardzo cieszy. Osiągnęliśmy pułap, który sprawia, że jesteśmy dostępni dla wszystkich kierowców w kraju. Naszym celem jest teraz skupienie się na tym, aby wszyscy obecni w sieci czuli nasze wsparcie. Zgodnie z hasłem „Razem tworzymy, wspieramy, dostarczamy” zamierzamy dalej tworzyć najlepszą sieć niezależnych serwisów samochodowych w kraju, wspierać rozwój ich biznesów i dostarczać rozwiązania, których nie ma nasza konkurencja! 

Na co więc mogą liczyć przedstawiciele serwisów należących do sieci? 

Zacznijmy od tego, co jest najbardziej widoczne, czyli skuteczne działania marketingowe. Jesteśmy dostrzegani przez kierowców, którzy rozpoznają nasz markę  za pośrednictwem kampanii „Asy Serwisowe”. To był strzał w dziesiątkę, który pozwolił nam zbudować rozpoznawalność i dotarcie do szerokiego grona odbiorców. Jeśli dołożymy do tego wysoką jakość usług, które oferują specjaliści pracujący na co dzień w serwisach, mamy gotowy przepis na sukces. Dziś każdy kierowca, który widzi serwis z naszym logiem, wie, że „Q” oznacza jakość (eng.quality) i profesjonalizm, do niedawna kojarzony wyłącznie z serwisami ASO. 

Jak udaje się zapewnić tę jakość? 

Budowanie jakości naszej sieci to nieustający proces doskonalenia. Już na etapie kwalifikacji serwisu do Q Service Castrol sprawdzamy parametry związane z organizacją pracy, wyglądem warsztatu i jego otoczenia, a także jakością obsługi. Tylko serwisy, które pozytywnie przeszły nasz audyt mają szansę na dołączenie do sieci, ale co ważne - pod uwagę bierzemy także tych którzy wyrażają chęć zmiany, rozwoju i ulepszania swojego biznesu. Dopiero uzyskanie pozytywnej oceny kwalifikuje do zastania warsztatem Q Service Castrol. Oczywiście na bieżąco każdy serwis poddawany jest ocenie, która upewnia nas, że oferowane usługi są utrzymane w odpowiednim standardzie. Chciałabym jednak podkreślić, że ocena nie ma zadania celowego wykrywania nieprawidłowości. Cały proces jest w pełni transparentny dla obu stron i bardzo doceniany przez właścicieli, którzy traktują to jako element troski o ich biznes.  

Co jeszcze chwalą sobie właściciele serwisów? 

Niedawno udało nam się zorganizować serię spotkań regionalnych. W związku z obecnie panującą sytuacją epidemiologiczną organizacja jednej, wielkiej imprezy nie była możliwa. Postawiliśmy więc na kameralne spotkania w mniejszych grupach, organizowane na terenie całego kraju. Podczas tych spotkań mieliśmy okazję jeszcze mocniej wsłuchać się w głos serwisów należących do sieci. To były niezwykle potrzebne i merytoryczne rozmowy, które wskazały elementy do poprawy, ale również umocniły nas w przekonaniu co do słuszności większości działań. Tutaj należy wskazać, że wszyscy obecni traktowali siebie nie jak konkurencję, a bardziej jak partnerów biznesowych, gotowych do wymiany doświadczeń. Taką rolę pełni u nas też Rada Sieci – grono zaufanych przedsiębiorców, tworzących swego rodzaju pomost pomiędzy menedżerami sieci, a warsztatami. Ich głos to dla nas zawsze cenne informacje, pomagające inaczej spojrzeć na niektóre sprawy. 

Jak sieć reaguje na zmiany, które zachodzą na rynku motoryzacyjnym? 

Firmy wspierające Q Service Castrol, czyli nasi partnerzy: Bosch, ZF Aftermarket, ATE, VARTA i Continental z oponą Semperit – to wiodący producenci części. Są oni najlepszym źródłem informacji o zmianach, jakie zachodzą w samochodach i technologiach użytych do ich produkcji. W końcu sami tworzą i dostarczają te części do nowych pojazdów. Liczne szkolenia oferowane mechanikom, pozwalają im być na bieżąco z nowinkami, tak bardzo potrzebnymi w naszej branży. Oczywiście oprócz czystej wiedzy technicznej, mamy przygotowane dla naszych serwisów dodatkowe szkolenia, pomagające właścicielom w ich codziennej pracy, np. z zarządzania warsztatem, czy obsługi klienta.

Dlaczego jeszcze właściciel niezależnego serwisu samochodowego powinien rozważyć dołączenie właśnie do sieci Q Service Castrol? 

Przynależność do sieci to przede wszystkim wsparcie, które dostarczamy: sprawny marketing, bonusy finansowe, wsparcie w wyposażeniu warsztatu, dzięki atrakcyjnym ofertom na sprzęt dostępnym wyłącznie dla sieci, a także wsparcie Inter Cars.. Pamiętam, jak na początku pandemii nikt nie wiedział, jak sytuacja będzie się rozwijać. Pomogliśmy wtedy warsztatom odnaleźć się w nowej rzeczywistości. Dostarczyliśmy potrzebne materiały marketingowe, wiedzę oraz środki sanitarne. Wszystko pod szyldem akcji #pomagamypomagać, która zjednoczyła całą branżę aftermarket i która dała serwisom potrzebną siłę do działania. Serwisy Q Service Castrol były jednymi z pierwszych, które tę pomoc otrzymały. Dodajmy do tego wszystkie akcje sprzedażowe, do których z automatu są zapraszani nasi członkowie. To i wiele innych czynników potwierdza jak ważny dla Inter Cars jest to projekt.  

Dziękuje za rozmowę.

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony