AdBlue ZeroPCF firmy BASF jest pierwszym na rynku takim produktem o obniżonym śladzie węglowym. Obniżenie śladu węglowego roztworu mocznika wtryskiwanego bezpośrednio do spalin jako czynnik redukujący, uzyskano poprzez wykorzystanie energii i surowców ze źródeł odnawialnych.
BASF jest pierwszym producentem, który oferuje AdBlue® w odmianie ZeroPCF, z certyfikowanym śladem węglowym produktu (product carbon footprint = PCF) poniżej 0,05 kg na kilogram AdBlue®. Ta wartość obejmuje ilość CO2 emitowaną w związku z wytwarzaniem produktu od pozyskania surowca aż do opuszczenia bram wytwórni („cradle-to-gate”). Rynkowy standard dla produktów z surowców kopanych w Europie to co najmniej 0,4 kg.
Obniżenie śladu węglowego w AdBlue® ZeroPCF by BASF uzyskano poprzez wykorzystanie energii i surowców ze źródeł odnawialnych, których udział obliczono zgodnie z podejściem bilansu masy. Stosowny certyfikat zgodności z tym podejściem oraz normą ISO 14067:2018 wystawił TÜV Rheinland. W systemie certyfikacji REDcert2 dotyczącym biomasy również potwierdzono, że AdBlue® ZeroPCF by BASF spełnia wymaganą specyfikację bilansu masy.
AdBlue® ZeroPCF by BASF jest obecnie dostępny dla odbiorców przemysłowych, takich jak spedytorzy i firmy z branży motoryzacyjnej, w cysternach kolejowych. Stosowanie tego produktu pozwala tym podmiotom obniżyć własny ślad z zakresu. Klienci indywidualni, w tym właściciele pojazdów z silnikami Diesla, mogą kupić produkt w standardowych opakowaniach, czyli na przykład w pięciolitrowych kanistrach.
AdBlue® ZeroPCF by BASF jest kolejnym etapem realizacji ogłoszonego w zeszłym roku planu zrównoważonego rozwoju działu monomerów BASF. Plan zakłada opracowanie co najmniej jednego rozwiązania zgodnego z koncepcją obiegowości w każdej z głównych linii produktowych do 2025 roku.
Fot. BASF
Komentarze (0)