Euro VI i VId to najnowsze wyzwania dla środków smarnych. TotalEnergies aktywnie uczestniczy w rozwoju sektora transportowego i wprowadza supernowoczesną gamę olejów do pojazdów ciężarowych - Rubia Optima. Pod względem parametrów technicznych i jakościowych to zupełnie nowy poziom na rynku, potwierdzony normami i homologacjami.
Podczas pracy silnika dochodzi do wytwarzania kwaśnych produktów spalania. Utlenianie wpływa też na korozyjność elementów silnika, skracając jego żywotność. Z tego wynikała konieczność stosowania dodatków neutralizujących (alkalicznych) i antykorozyjnych, określanych parametrem „Liczba Zasadowa oleju (T.B.N.)”. Z biegiem lat, w samochodach zaczęto stosować układy oczyszczania spalin, zawierające filtr cząstek stałych DPF oraz reaktor katalityczny SCR. Wspomniane wcześniej dodatki antykorozyjne zatykają i szkodzą tym elementom układu oczyszczania spalin, dlatego pojawiła się konieczność znalezienia innej kompozycji oleju, zapewniającej antykorozyjną ochronę silnika oraz układu oczyszczania spalin.
Temu wyzwaniu stawił czoła nowy produkt: Rubia OPTIMA 3500 FE 5W-30. Olej posiada bardzo wysokie LZ = 13 przy zachowaniu norm dla oleju Low SAPS. Oznacza to, że jego starannie dobrany skład zapewnia długą żywotność filtra cząstek stałych DPF, reaktora katalitycznego SCR, a co za tym idzie, doskonałą ochronę całej jednostki napędowej.
Wyśrubowane wymagania
Nowy produkt spełnił wyśrubowane wymagania konstruktorów dotyczące maksymalnych interwałów między wymianami oleju zgodnie z instrukcjami obsługi technicznej. Rubia OPTIMA 3500 FE 5W-30 jest szczególnie polecany do najnowszych silników Euro VI i VId. Są one montowane w większości międzynarodowych producentów silników do ciężarówek i autobusów, takich jak Mercedes Benz, Scania, MAN, Volvo, DAF, Iveco, Renault, Ford.
Fot. TotalEnergies
Komentarze (0)