Moto Remo, autoryzowany dystrybutor produktów Garret Performance, zaprezentował turbosprężarki GTX Gen II z odwrotnym kierunkiem rotacji dla segmentu motosportu. Jak podaje dystrybutor, są one dostępne w czterech różnych rozmiarach.
Pierwsza prezentacja turbosprężarek Garrett GTX Gen II Reverse Rotation miała miejsce na targach SEMA SHOW 2016 w Las Vegas, na której zaprezentowano turbosprężarki GTX Gen II jako produkt dedykowany przede wszystkim do silników doładowanych systemem twin turbo oraz silników widlastych w układzie V.
Koło kompresji obraca się przeciwnie do ruchu wskazówek zegara a flansza doprowadzająca powietrze do silnika znajduje się z lewej strony w związku z czym turbosprężarki GTX Gen II nie możemy stosować wymiennie z standardowymi turbosprężarkami oraz turbosprężarki GTX pierwszej generacji.
W produktach GTX Gen II koło kompresji zostało zaprojektowane przy wykorzystaniu komputerowej symulacji przepływu powietrza. Koło kompresji turbosprężarki GTX drugiej generacji umożliwiają przepływ większych ilości powietrza co finalnie przekłada się na zwiększenie osiąganej macy w pojeździe
Nowa obudowa kompresora wyposażona jest w port do montażu czujnika prędkości obrotowej turbosprężarki (nr referencyjny 781328-5002S), który jest sprzedawany jako osobna część. Taki zestaw ułatwi tunerom dokładniejsze poznanie warunków pracy turbosprężarki co umożliwi bardziej precyzyjne strojenie aut ze wspomnianym systemem turbodoładowania.
Turbosprężarki z odwrotnym kierunkiem rotacji posiadają specjalistycznie zaprojektowane obudowy turbiny rozpoczynające się od rozmiarów A/R 0.61, 0.83 oraz 1.01. Należy pamiętać że żeliwne korpusy nowej generacji nie są kompatybilne z turbosprężarkami o standardowej rotacji.
Cztery różne rozmiary turbosprężarek: GTX3071R, GTX3076R, GTX3576R i GTX3582R.
Nowe turbosprężarki Garrett GTX Gen II Reverse Rotation już wkrótce dostępne w firmie Moto Remo oraz sieci Inter Cars.
Komentarze (0)