Niezależne warsztaty już od teraz mogą montować nowe łożyska kolumny amortyzatora MEYLE-HD w VW Transporterach T5 i T6. MEYLE jako pierwsza firma na rynku części zamiennych, oferuje kompletny zestaw naprawczy łącznie z łożyskiem tocznym, talerzem amortyzatora i mocowaniem kolumny amortyzatora, który jest kompatybilny dla obu modeli. Nieważne, czy do warsztatu trafi VW T5 czy też T6 – dzięki technicznym ulepszeniom komponentów, łożysko kolumny amortyzatora MEYLE-HD wytrzymuje dłużej niż wersja oryginalna.
VW Transportery to obiekty kultu i cieszą się olbrzymią popularnością przez wiele generacji. Wiele części układu napędowego i zawieszenia jest poddawane szczególnie dużym obciążeniom. Przykładem tego są łożyska kolumny amortyzatora. Ponieważ środek ciężkości w transporterach T5 i T6 jest położony bardzo wysoko, to łożyska te muszą niwelować bardzo duże siły, szczególnie w zakrętach oraz przy ruszaniu i hamowaniu. Przy ciężkich ładunkach na transporterze obciążenie tych komponentów dodatkowo wzrasta – skutkiem jest przedwczesne zużycie.
Zmiany konstrukcyjne jakie zastosowali inżynierowie z MEYLE, wydłużyły żywotność nowych łożysk kolumny amortyzatora MEYLE-HD w porównaniu z częścią oryginalną. I tak zwiększona liczba kulek w łożysku tocznym powoduje bardziej równomierne rozłożenie sił. Talerz sprężyny amortyzatora, w porównaniu do części oryginalnej, jest kuty, a nie odlewany – tym samym komponent ten wytrzymuje większe obciążenia, nie powstają na nim także żadne pęknięcia. Ze względu na te ulepszenia, warsztaty mogą zaoferować swoim klientom - na łożyska kolumny amortyzatora MEYLE-HD, podobnie jak na wszystkie części MEYLE-HD – aż cztery lata gwarancji.
W przypadku zestawu do kolumny amortyzatora MEYLE-HD, chodzi o pierwszy zestaw naprawczy dla VW T6 na rynku części zamiennych. Poprzez zestawienie tych trzech komponentów jest on w pełni kompatybilny wstecz i daje się on zamontować także w VW Transporterach piątej generacji. Jest to świetna wiadomość dla wszystkich kierowców VW T5, ponieważ wersja oryginalna łożyska miała słabą konstrukcję, co bardzo często prowadziło do przedwczesnego zużycia i awarii. Wraz ze wzmocnionym łożyskiem dla T6, także T5 może zostać „przerobiony" na mocniejszą wersję, tym samym w przyszłości można będzie uniknąć częstych i kosztownych napraw.
Oprócz tego zestawu, MEYLE oferuje 18 dodatkowych zestawów naprawczyc łożyska kolumny amortyzatora do zastosowania w autach następujących producentów: Audi, BMW, Citroen, Dacia, Fiat, Ford, Mazda, Mercedes, Nissan, Opel, Peugeot, Porsche, Renault, Saab, Seat, Skoda i Volvo. Nowy zestaw łożyska kolumny amortyzatora MEYLE-HD dla Transportera VW V (04/03-11/09) i Transportera VW VI (04/15-) jest dostępny od teraz pod następującym numerem MEYLE: 100 641 1002/HD (skrócony numer MEYLE: MCX0561HD).
Porada warsztatowa: W swoim nowym wideo o wymianie amortyzatorów, „Mechanicy MEYLE" pokazują także, jak wymienia się łożysko kolumny amortyzatora w VW T5, oraz wskazują na co jeszcze należy zwrócić uwagę:
Komentarze (0)