OSRAM poszerza ofertę retrofitów LED, zastępujących tradycyjne żarówki. W tym roku do oferowanych już na polskim rynku zamienników żarówek używanych w reflektorach przeciwmgłowych (H8, H10, H11 i H16) dołączyły źródła wykorzystywane w oświetleniu głównym – H7 i HB4. Trzeba jednak pamiętać o tym, że nie można ich używać w pojazdach poruszających się po drogach publicznych.
Gama produktów LEDriving HL i LEDriving Fog Lamp charakteryzuje się światłem o barwie zbliżonej do dziennego (6000 K), a ich wysoka trwałość (5000 h pracy) sprawia, że producent udziela na nie 5-letniej gwarancji. Retrofity rodziny LEDriving są nie tylko bez porównania trwalsze od tradycyjnych żarówek, lecz także zużywają znacznie mniej energii. Lampy LED, które zastępują żarówki HB4, H7 i H11 mają 14 W, zaś te, które można stosować zamiast żarówek H8/H11/H16 i H10 – 13 W.
Retrofity OSRAM, podobnie jak inne źródła światła tej marki, dzięki precyzji wykonania zapewniają prawidłową dystrybucję światła na drodze. A dzięki temu, że generują go więcej niż wymagają normy, mają duży zasięg, przez co kierowca może zauważyć przeszkody z wyprzedzeniem i ma więcej czasu na reakcję. Ponadto, w przeciwieństwie do większości dostępnych na rynku tego typu retrofitów zapewniają prawidłową granicę światła i cienia, dzięki czemu mimo długiego zasięgu nie oślepiają kierowców jadących z przeciwka - informuje producent.
Co ważne, retrofity OSRAM można stosować zarówno w samochodach osobowych, w których nominalne napięcie w instalacji elektrycznej wynosi 12 V, jak i ciężarowych, w których napięcie jest dwukrotnie wyższe.
Montaż retrofitów zazwyczaj nie sprawia kłopotów, należy jednak pamiętać, że są one większe niż tradycyjna żarówka i mogą się nie zmieścić. Dlatego przed zakupem warto się upewnić, że będą one pasować do konkretnego pojazdu. Można ich używać jedynie w przypadku jazdy w warunkach off-road, bowiem produkty tego typu nie posiadają homologacji ECE.
Komentarze (1)