Kiedy silnik nie pracuje, czopy wału korbowego pozostają w kontakcie z panewkami, co przy ponownym uruchomieniu silnika może powodować znaczące zużycie powierzchni.
Technologia Federal-Mogul’s Glyco Irox rozwiązuje ten problem poprzez zastosowanie specjalnej warstwy wykonanej z żywicy polimerowej PAI (PolyAmideImide) na metalowej powierzchni łożyska ślizgowego.
Właściwości tego materiału są ciągle polepszane przez opracowywanie specjalnych dodatków, które umożliwiają dalsze zwiększanie odporności na zużycie przy jednoczesnym zmniejszaniu oporów tarcia, zwiększaniu wytrzymałości mechanicznej warstwy oraz zwiększaniu zdolności do wchłaniania luźnych, drobnych cząsteczek. Testy wykazały, że typowe łożysko z pokryciem aluminiowym lub wykonanym z brązu po 100.000 cykli start-stop wykazuje znaczące ślady zużycia, podczas gdy w tym samym teście łożyska Irox wykazują minimalny stopień zużycia po 300.000 cykli, wymaganych przez nowoczesne silniki pracujące w systemie start-stop. Ponadto łożyska Irox redukują tarcie o prawie 50% w porównaniu do konwencjonalnych łożysk ślizgowych pracujących w zmiennych warunkach smarowania.
Łożyska Irox są naturalnym zamiennikiem mogącym zapewnić fabryczną efektywność i trwałość nowoczesnych silników. Jak wszystkie nowo opracowane łożyska ślizgowe Glyco nie zawierają one ołowiu i jednocześnie spełniają wymagania dotyczące recyrkulacji materiałów użytych do produkcji pojazdu.
Komentarze (0)