Podczas konstrukcji nowych, sportowych modeli pojazdów coraz większa uwaga poświęcona jest optymalizacji obciążenia osi pojazdów, zwiększaniu bezpieczeństwa przechodniów i możliwie krótkiego nawisu z przodu pojazdu. Aby umożliwić montaż nowej jednostki napędowej w nowoczesnych karoseriach o długich rozstawach osi, zmieniono pozycję zespołu napędowego. Silnik i skrzynię biegów przesunięto bliżej kabiny kierowcy.
Przy zastosowaniu obecnej generacji skrzyń biegów doprowadziłoby to do niepożądanego przemieszczenia półosi napędowej i redukcji rozstawu osi. Rozwiązaniem tego problemu była zmiana konstrukcji skrzyni biegów. W nowej wersji napęd półosi umieszczono z boku skrzyni biegów. W tej konstrukcji skrzyni biegów półoś napędowa poprowadzona jest przez obudowę skrzyni biegów z przodu sprzęgła. Zastosowanie konwencjonalnego układu sprzęgła i dwumasowego koła zamachowego stało się tym samym niemożliwe.
Ze względu na odmienną budowę skrzyni biegów opracowano specjalny moduł sprzęgła. Składa się on ze sprawdzonych komponentów sprzęgła i DKZ oraz ze specjalnej tarczy zabierakowej. Ta innowacyjna technologia pozwala zmieścić wszystkie elementy w obudowie skrzyni biegów pomimo ograniczenia miejsca przez półoś napędową.
Wymiana opisanych modułów sprzęgła w samochodach Audi będzie znacznie ułatwiona dzięki wprowadzeniu do oferty Schaeffler Automotive Aftermarket zestawów sprzęgła z dwumasowym kołem zamachowych (LuK RepSet DMF), jak również pojedynczych części wraz ze wszystkimi elementami dodatkowymi i instrukcją – niezbędnymi do poprawnego montażu.
Komentarze (0)