Program części układów klimatyzacji Denso, na który składały się dotąd sprężarki i skraplacze, rozszerzono o nowe produkty – 285 referencji osuszaczy, 70 przełączników ciśnienia i 100 zaworów rozprężnych.
Nowe części znajdą zastosowanie m.in. w samochodach: VW, Audi, Seat, Škoda, BMW, Mercedes, Fiat, Citroën, Renault, Nissan, Toyota, Lexus, Mitsubishi, Suzuki, Subaru, Volvo, Hyundai i Ford.
Osuszacz i zbiornik akumulacyjny zawierają desykant (środek osuszający), który absorbuje wodę szkodliwą dla układu klimatyzacji. Jeśli do systemu przedostanie się woda, spowoduje wzrost ciśnienia i wysokie obciążenie termiczne sprężarki, zmniejszy wydajność chłodzenia i przyczyni się do korozji elementów metalowych może również zablokować (zamrozić) zawór rozprężny.
Przełącznik ciśnienia chroni komponenty biorące udział w obiegu czynnika chłodniczego przed zbyt wysokim lub niskim ciśnieniem tego czynnika. Czujnik ciśnienia wysyła również sygnał do jednostki sterującej, która w oparciu o dostarczone informacje oblicza szerokość impulsu PWM potrzebnego do sterowania zaworem elektromagnetycznym, który kontroluje wydajność sprężarki.
Zawór rozprężny powoduje gwałtowne rozprężanie czynnika chłodniczego poprzez wstrzyknięcie czynnika chłodniczego o wysokiej temperaturze i ciśnieniu przez mały otwór. W efekcie następuje zmiana stanu skupienia czynnika chłodniczego, który z postaci ciekłej przechodzi w gazową i tworzy mgiełkę o niskiej temperaturze i niskim ciśnieniu.
Komentarze (0)