Nowości produktowe

Oleje silnikowe

9 godzin temu  15.01.2025, ~ Michał Żak - ,   Czas czytania 6 minut

TotalEnergies rozszerza gamę olejów
Strona 2 z 2

Warto zaznaczyć, ze Quartz 9000 Advanced 0W-40 jest wykonany w technologii ART (Age Resistance Technology). Olej ma wysoką odporność na utlenianie i bardzo długo zachowuje swoje właściwości smarne co zapewnia doskonałą ochronę przed tworzeniem się szlamu, osadów i zużyciem silnika. Dodatkowo bardzo wysoki wskaźnik lepkości daje doskonałe zabezpieczanie silnika w niskich i wysokich temperaturach pracy.

Quartz INEO FGO 5W-40

Bardzo nowoczesny olej do najbardziej wymagających silników benzynowych ekskluzywnych marek. Jeśli dany silnik potrzebuje oleju 5W-40, to QUARTZ INEO FGO 5W-40 jest topową propozycją w tej klasie lepkościowej. Spełnia normę PORSCHE C40 i nadaje się do wszystkich silników benzynowych tej marki z filtrem GFP. QUARTZ INEO FGO 5W-40 spełnia także normy VW 511.00, co dopuszcza go do najlepszych silników niemieckiej Grupy VW wyposażonych z GPF (W12, V10, V8). Mówimy tu zatem także o wybranych jednostkach takich marek jak Audi, Bentley czy Lamborghini.

Wszystkie te silniki pracują w wysokich temperaturach i przy dużych ciśnieniach roboczych. Sprzyja to utlenianiu oleju i wpływa negatywnie na strukturę molekularną, co prowadzi do zwiększenia oporów, zanieczyszczeń i osadów w silniku. QUARTZ INEO FGO 5W-40 z technologią ART (Age Resistance Technology) chroni je przed tym, dzięki swojej zaawansowanej, bardzo nowoczesnej formule zapewniającej doskonałe właściwości przeciwutleniające i przeciwzużyciowe.

Quartz INEO Xtra HKR C5 0W-20

Wykonany w technologii Eco-Science. Ukłon w stronę użytkowników samochodów marki Hyundai - Kia, którzy poszukują na rynku wtórnych produktu spełniającego wymagania konstruktora do najnowszych silników benzynowych i wysokoprężnych posiadających normę API:SP, ILSAC: GF-6 i ACEA C5.

Olej ten opracowany na bazie z zaawansowanej technologii syntetycznej należy do grupy LowSaps i realnie pomaga oszczędzać paliwo.

Oleje przekładniowe

TRAXIUM GEAR 9 FE 75W to olej przekładniowy przeznaczony do manualnych i zautomatyzowanych skrzyń biegów koncernu PSA. Posiada normę PSA B71 2316 i 2317. Pojawił się w ofercie TotalEnergies w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie rynku na wyminę oleju w skrzyniach, chociaż konstruktor nie przewidywał teoretycznie takiej potrzeby. Jest to nowsza wersja, dobrze znanych olejów Transmission BV 75W-80 i Traxium Gear 8 75W-80 przeznaczonych do skrzyń biegów stosowanych w licznych modelach z grupy PSA (obecnie Stellantis).

Trudno nie zauważyć rosnącej popularności przekładni automatycznych. Od dobrych kilku lat wielu producentów oferuje nowoczesne przekładnie z 8 i większą ilością przełożeń. Te automaty zostały dobrze przyjęte na rynku ze względu na sposób działania, wygodę eksploatacji, znikomy wpływ na wzrost zużycia paliwa i całkiem dużą niezawodność i trwałość. Część konstruktorów nie zakłada wymiany oleju w tych skrzyniach przez cały okres ich eksploatacji. Rynek jednak zweryfikował te założenia i okazuje się, że wymiana oleju wpływa pozytywnie na pracę i żywotność skrzyń. Jednakże należy pamiętać, że automatyczna skrzynia biegów to bardzo skomplikowane urządzenie. Wymaga oleju o odpowiednich parametrach fizykochemicznych i tarciowych.

FLUIDMATIC DVI MV jest jedną z najbardziej zaawansowanych technologicznie propozycji w tej klasie, przeznaczoną do najnowszych automatów. Znajduje zastosowanie m.in. w skrzyniach AISIN WARNER: AW-2 (AISIN AT8) stosowanych na całym świecie w wielu markach pojazdów (głównie z grupy Stellantis). Może być z powodzeniem stosowany w skrzyniach z rodziny: ZF P/C 6HP / 8HP / 9HP. Idealny również do skrzyń gdzie wymagany jest olej DEXRON VI, MARCON LV, JASO M315, itp.

Fot. TotalEnergies

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony