Unikalna funkcja zwiększa bezpieczeństwo w elektrycznych samochodach ciężarowych Volvo. Ta innowacyjna technologia znacząco poprawia stabilność, przyspieszanie i hamowanie na śliskiej nawierzchni.
Volvo Trucks wprowadza na rynek nową, opatentowaną funkcję bezpieczeństwa dla pojazdów elektrycznych – Active Grip Control. Dzięki szybkiej reakcji silników elektrycznych można błyskawicznie kontrolować siłę generowaną między kołami a drogą, aby aktywnie zapobiegać tzw. „buksowaniu” kół.
Funkcja ta wyraźnie poprawia przyspieszanie na śliskiej nawierzchni. Testy przeprowadzone z Volvo FH Electric na nawierzchni o niskim współczynniku tarcia z załadowaną naczepą wykazały 45% poprawę przy pełnym przyspieszeniu.
- Poprawa jazdy po śliskiej, szutrowej drodze jest naprawdę imponująca. Wierzę, że zwiększy to produktywność, nie tylko dla naszych klientów budowlanych – mówi Anna Wrige Berling, dyrektor ds. bezpieczeństwa ruchu i produktów w Volvo Trucks.
Jeśli pojazd zacznie wpadać w poślizg, odpowiednie czujniki pozwalają systemowi sterowania pojazdu reagować na warunki nawierzchni i wykorzystywać silniki elektryczne pojazdu wraz z innymi siłownikami w inteligentny sposób, aby pomóc kierowcy utrzymać się na drodze.
Nowa funkcja ma również na celu zmniejszenie ryzyka zakleszczenia się i nadsterowności podczas jazdy bez ładunku.
- Dzięki Active Grip Control dajemy naszym kierowcom jeszcze lepszą zdolność pokonywania trudnych dróg i terenu – nawet w najbardziej wymagających warunkach. To wyjątkowa funkcja chroniona patentami przez Grupę Volvo - wyjaśnia Anna Wrige Berling.
Funkcja Active Grip Control będzie dostępna w ciężkich samochodach ciężarowych Volvo FH, Volvo FM i Volvo FMX Electric, które są wykorzystywane do przewozów regionalnych i prac budowlanych. Wersja tej funkcji będzie również dostępna w samochodach ciężarowych z napędem na olej napędowy lub LNG.
Fot. Volvo Trucks
Komentarze (0)