Automechanika Birmingham to wiodące w Wielkiej Brytanii wydarzenie targowe poświęcone częściom zamiennym i wyposażeniu warsztatów. Tegoroczna edycja przyciągnęła wystawców z 23 krajów. I tym razem sporo tu firm z Polski.
Tegoroczna edycja targów jest pierwszą po Brexicie. Ambicją organizatorów jest, by Automechanika Birmingham 2023 zapisała się jako największa impreza dla rynku aftermarket w Wielkiej Brytanii od 2019 roku. Organizatorzy spodziewają się 12 000 odwiedzających z Wielkiej Brytanii i Irlandii – a do tego należy dodać gości z zagranicy.
Tegoroczne targi trwają od 6 do 8 czerwca na terenach NEC Birmingham. Wystawia się tu 500 czołowymi dostawców z 23 krajów. Stoiska usytuowano w trzech halach wystawowych. Na targach wystawia się ok. 500 firm, m.in. takich gigantów jak Alliance Automotive Group, Bosch, Comma, Hella, Shell. Nas najbardziej interesowały ekspozycje rodem z Polski.
W sumie naliczyliśmy 16 polskich firm wystawiających się na targach czy też firm działających na Wyspach i prowadzonych przez Polaków. Takim przykładem jest choćby firma Vehiclo, której właścicielem jest już znana w Polsce i w Europie firma Inter-Turbo, która jest obecnie największą firmą regenerującą turbosprężarki w Polsce.
Vehiclo
Firma założona w 2022 roku skutecznie podbija rynek brytyjski – dostarcza na rynek aftermarket nie tylko turbosprężarki, ale też wtryski, pompy, itp. Siedziba firmy znajduje się w Hincley, nieopodal Birmigham. Na targach w Birmigham wystawia się pierwszy raz w celu pozyskania nowych klientów i nawiązania kontaktów biznesowych.
Jest producentem maszyn do regeneracji filtrów DPF pojazdów wszelkiego typu – od osobowych po maszyny budowlane. Podczas targów Automechanika Birmingham 2023 prezentuje nowy wymiar efektywności w branży regeneracji filtrów DPF z urządzeniem DPF PowerJet.
- Nasza maszyna została zunifikowana, ma duży zbiornik wody o pojemności aż 600 litrów do płukania filtrów z dokładnością do mikrona! Opatentowana technologia systemu SafeClean Technology wyeliminowała ryzyko uszkodzenia filtra bez zmniejszania skuteczności regeneracji. Chwalimy się też rekordowo krótkim czasem trwania procesu regeneracji - opowiada Radosław Rorat, account manager w firmie DPF POWER JET.
- Dlaczego wystawiamy się w Wielkiej Brytanii? Ceny nowych filtrów DPF są tu horrendalne, a dzięki naszym kompetencjom możemy pomniejszyć je znacząco dzięki zabiegowi regeneracji.
OFO Sp. z o. o.
Na targach debiutuje też producent rozcieńczalników. Powód? Założyciele młodej firmy uznali, że od opuszczenia przez Wielką Brytanię struktur Unii Europejskiej, tym bardziej warto wyjść z propozycją współpracy.
- Szukamy tu dystrybutora dla naszych produktów z zakresu rozcieńczalników i chemii samochodowej, a też możemy zaproponować opracowanie marek własnych, tj. private label – powiedział nam Mariusz Fordon, export specialist z firmie OFO Sp. z o. o. z siedzibą w Zalesiu Barcińskim.
GH Parts
Odkąd w 2020 roku rozpoczęła się produkcja kompletnych zespołów resorujących, rynek brytyjski stanowi dla firmy łakomy kąsek. Dlaczego?
- To wysokie koszty pracy decydują, że takie kompletne moduły wstępnie złożone pozwalają na spore oszczędności w warsztacie, na czym oczywiście korzysta klient końcowy - wyjaśnia Piotr Hotała z firmy GH Parts.
Dziak
Doświadczony zespół firmy Dziak od ponad 40 lat specjalizuje się na rynku polskim w kompleksowej regeneracji silników różnego typu. Teraz debiutuje na targach Automechanika Birmingham 2023.
- Zajmujemy się też regeneracją i modyfikacją podzespołów do silników spalinowych. Oferujemy zaawansowane i precyzyjne usługi dla osób indywidualnych, serwisów, firm transportowych, motorsportu i przemysłu. Rynek brytyjski to bogate tradycje motoryzacyjne i to wystarczający powód, by tu być – powiedział nam Tomasz Dziak, właściciel firmy.
Fot. Piotr Szponar
Komentarze (0)