Części i regeneracja

Części i regeneracja

4 miesiące temu  30.11.2023, ~ Administrator - ,   Czas czytania 2 minuty

1,6 TDI i 2,0 TDI. Wymiana załączanej pompy chłodziwa - praktyczne wskazówki

Element sterujący regulowanej pompy należy wymontować i zamontować w nowej pompie

W przypadku silników 1.6 TDI i 2.0 TDI serii EA 288 podczas wymiany pompy chłodziwa istnieje możliwość zamontowania różnych typów pompy.

Od 2012 roku wyszczególnione silniki były fabrycznie wyposażane w przełączalne pompy chłodziwa. W celu jeszcze szybszego rozgrzania silnika podczas rozruchu na zimno nad wirujący wirnik łopatkowy pompy wysuwa się przesłona, która zapobiega cyrkulacji chłodziwa. W przypadku nieprawidłowego działania mechanizmu przesłona nie wraca do pozycji wyjściowej. W takim przypadku nie dochodzi do cyrkulacji chłodziwa nawet po osiągnięciu temperatury roboczej. Może to prowadzić do przegrzania silnika.

Lepsza ochrona przed przegrzaniem

To potencjalne źródło usterek można wyeliminować, wymieniając pompę regulowaną na pompę nieregulowaną bez wysuwanej przesłony. Zapewni to niezawodne działanie układu chłodzenia. Podczas wymiany pompy należy przełożyć element sterujący starej pompy chłodziwa do nowej pompy, a pompę ponownie podłączyć do układu sterowania silnika.

Regulowana pompa chłodziwa z zaciętą przesłoną (brak cyrkulacji)

Nowa, nieregulowana pompa chłodziwa z zamontowanym elementem sterującym

WAŻNE!

Pomp chłodziwa nie wolno obracać na sucho – pierścienie ślizgowe i uszczelki mogą ulec uszkodzeniu. Po zakończeniu pracy przy obiegu chłodzenia system należy starannie odpowietrzyć, aby zapobiec nieprawidłowemu działaniu i kumulowaniu powietrza. Wolno stosować wyłącznie chłodziwo zatwierdzone przez producenta. W celu uniknięcia uszkodzeń spowodowanych montażem na sucho należy zawsze wymieniać uszczelki i zwilżać je przed montażem czystym chłodziwem.

Materiał pochodzi z Technical Messenger od Mahle

Komentarze (2)

dodaj komentarz
  • ~ Tom 2 2 miesiące temuocena: 100%  Warto pamiętać, że w tych samochodach, w których zastosowano taką pompę jednocześnie zrezygnowano z elektrycznej grzałki dogrzewającej zimny silnik. Wymiana pompy na zwykłą bez przesłony co przećwiczyłem w swoim golfie skutkuje bardzo długim nagrzewaniem w zimie. Mi 25km trasy brakuje aby silnik osiągnął temperaturę roboczą. Myślałem, że to wina termostatu ale to wina oszczędności. Zamontowanie pompy takiej jak przewidział producent samochodu rozwiązało problem nie dogrzewania silnika. Być może podobny skutek przyniosło by zamontowanie grzałki jak w starszych modelach tego silnika.
    oceń komentarz 1 0 zgłoś do moderacji
  • ~ dunajec 1 ponad rok temu Daje w tyłek dpf , to go wyprogramować. egr to samo, .nox prosze bardzo a pompa wody nie działa założyć bez przysłony. I po co tyle inżynierskiej myśli skoro można bez dpf, egr. nox, przysłon i wielu innych.
    oceń komentarz 0 0 zgłoś do moderacji
do góry strony