DENSO wprowadziło do oferty niklowe świece zapłonowe TT w 2009 roku. Innowacyjna technologia stosowana w świecach zapłonowych „Twin Tip” jest wynikiem wielu lat badań i testów, których celem było opracowanie produktu charakteryzującego się wysokimi parametrami technicznymi i spełniającego wymogi związane z ochroną środowiska.
Ta zaawansowana technologia wyrównuje szanse pomiędzy niezależnymi warsztatami i dużymi sieciami warsztatowymi, zapewniając niezależnym mechanikom dostęp do najnowocześniejszych części i zwiększając zaufanie oraz lojalność ich klientów.
Opatentowana przez DENSO niklowa świeca zapłonowa TT, która została wprowadzona na rynek w 2009 roku, cieszy się nieustającą popularnością. Niklowe świece zapłonowe TT to pierwsze świece zapłonowe z cienkimi elektrodami wyprodukowane bez użycia metali szlachetnych. Elektrody świecy TT są wykonane ze stopu niklowego i mają średnicę 1,5 mm, są zatem cieńsze od elektrod zwykłych świec niklowych. Dzięki tej wyjątkowej konstrukcji niklowe świece DENSO TT wytwarzają mocniejszą iskrę i zapewniają bardziej skuteczny zapłon mieszanki paliwowo-powietrznej. Pod względem wydajności zapłonu niklowe świece TT dorównują świecom irydowym i umożliwiają ograniczenie zużycia paliwa. Efekt ten osiąga się poprzez całkowite spalanie mieszanki w cylindrze, co pozytywnie wpływa również na wydajność silnika.
Kluczowe korzyści to oszczędność paliwa – wyjątkowa zapłonność zapewnia lepsze spalanie, umożliwia zapłon ubogich mieszanek i przekłada się na rzadsze wypadanie zapłonu, a też mniejsze emisje – wyższa zapłonność prowadzi do bardziej równomiernego spalania, co powoduje mniejsze zużycie paliwa i znacznie zredukowaną emisję CO, CO2 i HC.
Świeca Iridium TT posiada najcieńszą na świecie elektrodę środkową o średnicy 0,4 mm oraz elektrodę masową o średnicy 0,7 mm. Świece zapłonowe Iridium TT charakteryzują się trzy razy dłuższą żywotnością niż standardowe świece niklowe, zapewniają mniejsze zużycie paliwa i optymalne osiągi silnika. Skonsolidowana oferta świec Iridium TT pokrywa szeroką gamę pojazdów w przystępnej cenie.
Elektrody zwykłych świec niklowych mają większe średnice, co wpływa na niższą efektywność rozproszenia płomienia w komorze spalania. W przypadku świec DENSO Iridium TT dwie cienkie elektrody igłowe (elektroda środkowa jest mniejsza o 0,2 mm od elektrody masowej) pozwalają płomieniowi rozprzestrzeniać się we wszystkich kierunkach, dzięki czemu poprawia się zarówno zużycie paliwa, jak i wydajność. DENSO zastosowało w świecach Iridium TT nowoczesne rozwiązania. Elektroda centralna ze stopu irydu i rodu – charakteryzującego się najwyższą zawartością irydu na rynku – jak również platynowy stop, z którego wykonana jest elektroda masowa, gwarantują wydłużoną żywotność tych świec.
Kluczowe korzyści to znacznie większe wytrzymałość oraz dłuższa żywotność (do 120 000 km). A też lepsza zapłonność – mocniejsza iskra zapewnia skuteczniejszy zapłon.
Skonsolidowana oferta
Obecnie skonsolidowana linia świec zapłonowych DENSO TT składa się z 35 numerów części – 16 świec niklowych i 19 świec irydowych – zapewniających 87% pokrycie europejskiego parku pojazdów. Oferta ma na celu zapewnienie niezależnym mechanikom samochodowym dostępu do najwyższej jakości części zamiennych. Wiele nowych modeli silników jest wyposażanych fabrycznie w irydowe świece zapłonowe, dlatego DENSO nieustannie rozszerza portfolio świec Iridium TT o nowe zastosowania. Równolegle konsekwentnie uzupełniana jest także gama niklowych świec TT, by uzupełniać luki pojawiające się w parku samochodowym.
Fot. DENSO
Komentarze (1)