fot. wrzesnia.info.pl
To dziś, 24 października w wielkopolskiej Wrześni odbędzie się oficjalne otwarcie nowej fabryki Volkswagena. Przy produkcji 100 tys. dostawczych Crafterów będzie docelowo pracować aż 3 tys. osób nie licząc tych pracujących w fabrykach dostarczających części.
VW zainwestował we wrześni ponad 1 miliard euro. Na działce o powierzchni 220 hektarów (rozmiar równy trzystu boisk piłkarskich) powstała fabryka z centralnym biurem, budynkami w bliskiej odległości, drogami transportu pomiędzy halami. Jest wśród nich nowoczesna spawalnia, czyli hala budowy karoserii, o poziomie zautomatyzowania 65 – 70 proc., lakiernia, hala montażu oraz park dostawców, hala samochodów specjalnych, a także prototypownia wraz z powierzchniami logistycznymi oraz infrastrukturą.
Docelowo z taśmy ma zjeżdżać 17 samochodów na godzinę tj. 380 na dobę.
W trzyzmianowym systemie pracy ma znaleźć zatrudnienie nawet 3000 osób. Docelowo w całej Wielkopolsce VW da pracę 11 tys. ludzi.
Co najważniejsze, kolejne miejsca pracy powstają w fabrykach, które do Wrześni będą dostarczać części i podzespoły. Dla fabryki VW Poznań w Antoninku komponenty dostarcza 91 polskich firm, z czego blisko 20 jest z Wielkopolski. Według informacji koncernu około 40 procent obrotu dla części bezpośrednio produkcyjnych, czyli tych, które znajdują się w gotowym samochodzie, generowane jest właśnie przez polskich dostawców. Część z tych firm zwiększa produkcję, bo będzie miała udział także w dostawach dla Craftera. Budowa fabryki we Wrześni spowodowała także, że nowe zakłady zaczęli stawiać jej przyszli dostawcy.
Tym samym potwierdzają się ostatnio publikowane przez nas informacje, że sektor części w polskiej branży motoryzacyjnej dynamicznie przyśpiesza właśnie ze względu na wielomilionowe inwestycje dużych koncernów motoryzacyjnych.
Pozostaje się wyłącznie… cieszyć.
Komentarze (0)