Części i regeneracja

Części i regeneracja

ponad rok temu  15.05.2021, ~ Administrator - ,   Czas czytania 5

6 perspektyw na filtrację oleju silnikowego
Strona 2 z 2

6. Filtracja oleju w rozwiązaniach modułowych

Powiązana z przestrzeganiem norm emisji spalin ewolucja silników doprowadziła do modułowości wielu elementów osprzętu silnika. Wielokrotnie klasyczny, wkręcany, puszkowy filtr oleju, został zastąpiony modułem filtracji doposażonym w czujnik temperatury, czujnik ciśnienia, wymiennik ciepła, chłodnicę, zawór upustowy, elektrycznie sterowany zawór hydrauliczny i zawór pierwszego napełnienia olejem, czy kanały układu chłodzenia. W takich modułach wymieniany jest tylko wkład filtra, dzięki czemu mniej odpadów wraca do środowiska, a przy okazji nie ma ryzyka wlania litra gorącego oleju pod rękaw flanelowej koszuli. 

Moduł filtracji oleju Hengst dla Mercedes-Benz, 6-cylindrowe silniki bi-turbo.

Moduł filtracji oleju Hengst dla 4-cylindrowych silników diesla OM654 i 6-cylindrowych silników benzynowych M256 Mercedes-Benz.

Moduł filtracji oleju Hengst  z wymiennikiem ciepła dla silników benzynowych Mercedes-Benz M133 AMG.

Moduł filtracji oleju Hengst dla Volkswagen Golf i Passat, Audi A3 i A4, Skoda Fabia i Octavia - platforma MQB.

Firma Hengst jest partnerem rozwojowym i dostawcą rozwiązań filtracyjnych dla wielu światowych producentów silników i pojazdów, w tym dostawcą modułowych rozwiązań filtracji oleju, w których wykorzystywany jest wkład filtracyjny serii Energetic®. W przypadku 6-cylindrowych, podwójnie doładowanych silników benzynowych samochodów Mercedes-Benz, wkład filtra Energetic

® wykonany jest ze specjalnie obrabianych termicznie mediów z dodatkiem 30% włókien poliestrowych, które zapewniają zgodną z zaleceniami konstruktorów silnika separację zanieczyszczeń. Dla użytkownika pojazdu i mechanika oznacza to, że można otrzymać taką samą, wysoką jakość filtracji oleju korzystając z produkowanych zgodnie z parametrami OE, wkładów filtracyjnych marki Hengst. 

Filtracja oleju stała się poniekąd zakładnikiem „oczywistej oczywistości”, bo jeśli (prawie) wszyscy wiedzą, że i olej, i filtr trzeba wymieniać, to łatwo złapać się na schematycznym myśleniu i działaniu w tym zakresie. W rozmowach z klientami warto poszerzyć perspektywę serwisu olejowego o opisane powyżej przykłady, dbając o odpowiednie interwały oraz jakość używanych podczas serwisu oleju i filtrów. 

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony