6. Filtracja oleju w rozwiązaniach modułowych
Powiązana z przestrzeganiem norm emisji spalin ewolucja silników doprowadziła do modułowości wielu elementów osprzętu silnika. Wielokrotnie klasyczny, wkręcany, puszkowy filtr oleju, został zastąpiony modułem filtracji doposażonym w czujnik temperatury, czujnik ciśnienia, wymiennik ciepła, chłodnicę, zawór upustowy, elektrycznie sterowany zawór hydrauliczny i zawór pierwszego napełnienia olejem, czy kanały układu chłodzenia. W takich modułach wymieniany jest tylko wkład filtra, dzięki czemu mniej odpadów wraca do środowiska, a przy okazji nie ma ryzyka wlania litra gorącego oleju pod rękaw flanelowej koszuli.
Moduł filtracji oleju Hengst dla Mercedes-Benz, 6-cylindrowe silniki bi-turbo.
Moduł filtracji oleju Hengst dla 4-cylindrowych silników diesla OM654 i 6-cylindrowych silników benzynowych M256 Mercedes-Benz.
Moduł filtracji oleju Hengst z wymiennikiem ciepła dla silników benzynowych Mercedes-Benz M133 AMG.
Moduł filtracji oleju Hengst dla Volkswagen Golf i Passat, Audi A3 i A4, Skoda Fabia i Octavia - platforma MQB.
Firma Hengst jest partnerem rozwojowym i dostawcą rozwiązań filtracyjnych dla wielu światowych producentów silników i pojazdów, w tym dostawcą modułowych rozwiązań filtracji oleju, w których wykorzystywany jest wkład filtracyjny serii Energetic®. W przypadku 6-cylindrowych, podwójnie doładowanych silników benzynowych samochodów Mercedes-Benz, wkład filtra Energetic
Filtracja oleju stała się poniekąd zakładnikiem „oczywistej oczywistości”, bo jeśli (prawie) wszyscy wiedzą, że i olej, i filtr trzeba wymieniać, to łatwo złapać się na schematycznym myśleniu i działaniu w tym zakresie. W rozmowach z klientami warto poszerzyć perspektywę serwisu olejowego o opisane powyżej przykłady, dbając o odpowiednie interwały oraz jakość używanych podczas serwisu oleju i filtrów.
Komentarze (0)