Technologia ABS ratuje życie niezliczonej liczbie osób
ABS nie tylko skraca drogę hamowania i ogranicza ryzyko utraty kontroli nad pojazdem, ale także drastycznie ogranicza liczbę wypadków samochodowych. Szacuje się, że system zmniejsza liczbę zderzeń czołowych na mokrej nawierzchni nawet o 35%. Jak podają badania wypadków GIDAS, standardowy układ ABS mógłby także zapobiec 25% wszystkich wypadków motocyklowych. Od 1 lipca 2006 r. wszystkie nowe samochody sprzedawane w Polsce muszą być wyposażone w ABS. W Europie Zachodniej obowiązek ten wprowadzono 2 lata wcześniej.
System ABS – zarówno w samochodach, jak i w motocyklach – w istotny sposób przyczynia się do realizacji założeń Wizji Zero, która zakłada redukcję wypadków i w konsekwencji osób rannych oraz zabitych na drogach do zera. Aby jeszcze bardziej przybliżyć się do tego celu, mimo upływu 50 lat Continental, producent opon i wiodący dostawca rozwiązań dla motoryzacji, nadal pracuje nad dalszym rozwojem tego systemu bezpieczeństwa.
MK I był pierwszym system hamowania Continental z funkcją ABS, który zadebiutował podczas targów IAA 1969 we Frankfurcie nad Menem.
MK II od Continental – pierwszy na świecie system ABS do samochodów pasażerskich sterowany za pomocą mikroprocesora. System trafił na rynek w 1984 r.
MK C1 to system hamowania najnowszej generacji od Continental, bazujący na ESP (w tym ABS i TCS) i oferujący ponad 50 dodatkowych funkcji.
Komentarze (0)