- LED opuściły niszowy rynek limitowanych samochodów i z powodzeniem zostały przeniesione do masowej produkcji – mówi Peter Knittl, LED dyrektor OSRAM Opto Semiconductors. - Spełniają wszystkie wymogi nowoczesnego oświetlenia samochodowego i wyznaczają nowe standardy w wielu aspektach motoryzacji. Są doskonale przystosowane do masowego użytkowania.
Światła OSTAR to nowość w gamie produktów firmy OSRAM. Konstrukcja pięciu LED-owych paneli zapewnia idealnie białą barwę światła. Typowe świetlne wartości osiągane w każdym układzie LED to 160 lm przy 700 mA. W przypadku Opto Semiconductors w zależności od wariantu i sposobu eksploatacji mogą być osiągalne wartości między 125 lm i 1100 lm. Dzięki skalowalnej wartości jasności, reflektory doskonale nadają się do wszystkich funkcji: świateł długich, świateł mijania, świateł przeciwmgielnych oraz świateł do jazdy dziennej. To jednak nie jedyne ich zalety. OSTAR doskonale oświetlają nawierzchnię drogi wytwarzając światło zbliżone do światła dziennego. Poprawia to postrzeganie kontrastów. Szczególnie jest to ważne w przypadku pieszych, zwierząt lub słabo oświetlonych pojazdów, które mogą nagle pojawić się w nocy. Ponadto obiekty emitujące białe światła LED-owe są łatwiejszymi do zauważenia. Co więcej, nawet wyboje, przeszkody i znaki drogowe są znacznie lepiej widoczne dzięki oświetleniu LED-owemu.
Technologia LED w porównaniu z konwencjonalnymi rozwiązaniami oferuje wiele istotnych możliwości. Dzięki ich efektywności, diody LED zapewniają znaczne oszczędności energii, które ostatecznie odzwierciedlają się w zużyciu paliwa i emisji CO2. Co więcej, cechują się wybitną wytrzymałością. Życie LEDowych lamp jest tak długie, jak życie pojazdu. Niepotrzebne stają się wymiany lamp, co oznacza kolejną oszczędność dla właściciela samochodu. Te zalety to jednak nie wszystko. Możliwe jest również zastąpienie skomplikowanego mechanizmu siłowników w konwencjonalnych reflektorach np. światła doświetlające zakręty mogą być zastąpione właściwie ustawionymi LEDami. Rozwój techniki pozwala na pełne połączenie z systemem elektronicznym pojazdu, np. światła długie mogą korzystać z danych systemu nawigacyjnego oraz danych z systemu asystenta kierowcy analizującego światło. Dzięki temu system może doświetlać tylko niezbędne obszary i reagować na zakręty, ale także na pojazdy nadjeżdżające z przeciwka.
Komentarze (0)