W strukturze sprzedaży amortyzatorów marki BILSTEIN w Polsce dynamicznie wzrósł udział referencji B6 z serii Performance. Dużym zainteresowaniem mechaników cieszyły się szkolenia on-line przygotowane we współpracy z firmą Schaeffler.
Działalność marki BILSTEIN w Polsce koncentruje się na aftermarkecie, czyli już użytkowanych samochodach osobowych i lekkich dostawczych. Głównymi klientami, poprzez sieci dystrybutorów, są niezależne warsztaty, stąd przez ich pryzmat najlepiej ocenić rok 2021.
Oczywiście był on inny. Wciąż najmniej przewidywalną zmienną pozostaje obecna sytuacja epidemiologiczna. Już przed rokiem konieczność utrzymania dystansu społecznego przełożyła się na intensywność wykorzystania własnego, często kilkuletniego samochodu osobowego. Zwiększyło to zapotrzebowanie na usługi warsztatów i popyt na części, w tym amortyzatory.
- Teraz wskazałbym na rosnącą popularność wszelkich dostaw realizowanych przez kurierów prosto pod drzwi zamawiającego. Przez to zawieszenie wykorzystywanych furgonetek jest niewspółmiernie obciążane i szybciej ulega zużyciu. Co ciekawe, ich właściciele mając do wyboru wymianę na seryjne amortyzatory B4 BILSTEIN Replacement lub udoskonalone pod kątem użytkowym odpowiedniki z serii BILSTEIN B6 Performance, częściej wybierają te drugie. Inną grupą pojazdów, w których cieszą się rosnącą popularnością są auta wyposażone w haki do przyczep oraz kampery. Dla nas, na tle wieloletnich danych sprzedaży, to zupełnie nowa sytuacja na polskim rynku - mówi Tomasz Siemek, brand manager marki BILSTEIN w Polsce.
Z myślą o osobach zajmujących się zawodowo wymianą amortyzatorów przygotowano również cykl szkoleń on-line. Poprowadzono je we współpracy z firmą Schaeffler, co pozwoliło na zaprezentowanie materiału obejmującego różne aspekty działania, uszkodzeń i naprawy elementów zawieszenia. Zebrane opinie i sugestie posłużą do opracowania kolejnych tematów, na rok 2022.
Fot. BILSTEIN
Komentarze (0)