Obsługa układu zawieszenia wymaga znajomości kilku podstawowych reguł
8. Niewłaściwa instalacja elementów montażowych
Bardzo często elementy montażowe są niewłaściwie montowane (np. gniazda sprężyn, tulejki itp.). Jeżeli na przykład brakuje podkładki wspierającej górne mocowanie amortyzatora, może dojść do uszkodzenia zawieszenia lub nadwozia pojazdu.
Poprawnie: Z amortyzatorem często współpracuje kilka elementów montażowych. Trzeba je poprawnie zamontować, dzięki czemu amortyzator będzie mógł działać właściwie.
9. Niewłaściwy dobór części
Niekiedy dobrane i zamówione części nie pasują do naprawianego samochodu. Warto pamiętać, że nie każdy model golfa jest taki sam jak jego drugi egzemplarz, podobnie nie każdy mercedes jest identyczny jak pozornie ten sam, stojący obok.
Poprawnie: Części zamienne należy wyszukiwać w katalogach lub systemach zamówieniowych dystrybutorów. Poprawny dobór ma decydujące znaczenie. Należy zwrócić uwagę na silnik, typ zawieszenia, opcje itp. W katalogu online firmy Bilstein zamieszczono wskazówki ułatwiające poprawny dobór. Ponadto, przed operacją montażu zawsze należy porównać wymienianą część z nową.
10. Brak kontroli geometrii zawieszenia
Po wymianie elementów zawieszenia pojazdu należy zawsze sprawdzić jego geometrię. Niewłaściwa geometria zawieszenia prowadzi do pogorszenia prowadzenia samochodu i nadmiernego obciążenia jego elementów.
Poprawnie: Zawsze po wymianie którejkolwiek części zawieszenia należy skontrolować jego geometrię przy użyciu odpowiedniego przyrządu lub urządzenia. Również w przypadku pojazdów i osi, dla których teoretycznie nie zmienia się geometria, należy ją bezwzględnie zweryfikować w celu usunięcia ewentualnych usterek samochodu.
Komentarze (1)