Fot. Mahle
Po opublikowanym w naszym portalu webinarze dotyczącym przyszłości silników spalinowych pojawiło się kilka pytań od czytelników. Prowadzący szkolenie Maciej Hadryś z firmy Mahle odpowiedział na najważniejsze zapytania.
W webinarze, który znajdziecie poniżej, ekspert firmy omówił innowacyjne rozwiązania, jakie producenci stosują i będą stosować w silniku spalinowym. Wbrew niektórym opiniom, konstruktorzy tych silników bynajmniej nie rezygnują z rozwoju i nowych technologii. Mowa między innymi o nowych technologiach produkcji tłoków (z kanałem chłodzącym) czy korbowodach ze zmienną długością.
Jak można sterować długością korbowodu? Wydaje się to bardzo skomplikowane
Sterowanie zmienną długością korbowodu jest skomplikowane – to prawda. Ciężko jest oszacować całkowity proces, ale wiemy, że na 100% chodzi o ciągłe badanie ciśnienia kompresji, ale także zastosowanie w głowie korbowodu panewki, która niczym mimośród będzie zmieniać swoje położenie. Całość jednak jest w głowach inżynierów Porsche.
Czy temperatury tłoka wpływają na osadzanie się na nim nagarów?
Temperatura tłoków także ma wpływ na osadzanie się nagaru. Nie jest to jednak wpływ istotny. Ważniejsze znaczenie dla procesu ma sprawny EGR, ale przede wszystkim sprawny układ wtryskowy.
Ile dzisiajsza technologia "wyciśnie" z silnika 4.7 V8 bez turbodoładowania?
Dzisiejsza technologia nie stosując turbodoładowani jest w stanie osiągnąć 100KM z 1 litra pojemności skokowej. Założeniem takiej jednostki jest normalna eksploatacja.
W programie spotkania "Silnik spalinowy - co nas czeka w najbliższej dekadzie?":
1. Podstawowe wiadomości o silniku
2. Wyzwania wobec silnika w najbliższych latach
3. Technologie, które pomogą silnikowi stawiać opór modzie elektryfikacji oraz hybrydyzacji.
Komentarze (1)