Od ubiegłego roku klienci Inter Cars znaleźć mogą w ofercie firmy wyroby Danblock – duńskiego producenta wysokiej klasy klocków hamulcowych do samochodów ciężarowych. Danblock to ugruntowana w świecie motoryzacji marka, korzenie której sięgają czasów II wojny światowej. Od samego początku istnienia podkreślała ona swój duński charakter, nawet poprzez nazwę, Danblock to bowiem skrót od słów Danmark Block, czyli duńskie hamowanie. Marka od samego początku odnosiła sukcesy na rynku krajowym, szybko rozpoczęła swoją ekspansję na kraje Europy Zachodniej, a od niedawna obecna jest również w Polsce.
2003 rok to przełomowa data w historii Danblock, wówczas firma przejęta została przez amerykański koncern MAT, wskutek czego uzyskała dostęp do światowych technologii, zagranicznego kapitału oraz do globalnego rynku motoryzacyjnego. Obecnie Danblock jest jednym z największych producentów wysokiej jakości materiałów ciernych dla rynku motoryzacyjnego, zaopatrujących klientów na całym świecie. Firma reprezentuje najwyższej jakości skandynawską myśl techniczną oraz lata doświadczenia w rynku motoryzacyjnym.
Materiał cierny
Zastosowany w klockach hamulcowych Danblock materiał zapewnia komfort hamowania dzięki wysokiej ściśliwości materiału ciernego, co gwarantuje z kolei wydłużenie żywotność tarczy. Właściwości materiału ciernego zapewniają mniejsze zużycie tarczy oraz podwyższoną trwałość w wysokich temperaturach.
Warstwa łącząca
Dzięki zastosowaniu wysokiej jakości warstwy łączącej (inaczej nazywanej underlayer albo podsypka) materiał jest doskonale wyciszony.
Płytka
Zastosowanie technologii wire mesh w płytce nośnej zapewnia:
- wysoką wytrzymałość na ścinanie materiału od płytki (dwukrotnie przewyższająca normę R90 – 400 vs. 250 N/cm2),
- dużą adhezję materiału do powierzchni płytki,
- lepsze połączenie materiału ciernego z płytką nośną, co zapobiega powstawaniu korozji wewnętrznej,
- zastosowanie trwałego pokrycia płytki metalowej chroni przed korozją.
Akcesoria
W każdym opakowaniu klocków Danblock znajduje się również komplet dedykowanych akcesoriów – produkt właściwie od razu jest gotowy do montażu.
Warstwa docierająca
Dzięki zastosowaniu warstwy docierającej zapewniona zostaje wyższa skuteczność hamowania na początku eksploatacji. Warstwa docierająca oznacza skrócony czas docierania – proces docierania jest skrócony do minimum, poprzez środki trące o wysokim współczynniku tarcia. Kształt warstwy docierającej zapewnia szybką dystrybucje czynnika trącego po całej powierzchni klocka.
Przykładowe indeksy w Katalogu Online:
DB 2908882 - Klocek hamulcowy kpl. tył DAF LF 45; RVI MIDLUM BE110C-MIDR06.02.26Y/41 01.00-
DB 2914882 - Klocek hamulcowy kpl. przód MAN TGL; MERCEDES ACTROS MP2 / MP3, ATEGO D0834LFL40-OM906.939 01.98-
DB 2912582 - Klocek hamulcowy kpl. tył VOLVO FH 12, FH 16, FM 9 D12D500-D9B300 09.01-
DB 2918182 - Klocek hamulcowy kpl. tył RVI MIDLUM DXi5 05.06-
DB 2917482 - Klocek hamulcowy kpl. przód/tył RVI MAGNUM, PREMIUM 2; VOLVO FE, FM, FMX II D11K410-DXi7 10.04-
DB 2916782 - Klocek hamulcowy kpl. tył BPW SH
Komentarze (2)