DENSO rozszerzyło program części do systemów sterowania silnikiem (EMS) o 8 nowych zaworów EGR, które mają łącznie 36 zastosowań i zastępują 20 numerów części OE.
Nowe zawory EGR mają zastosowanie w 1 mln pojazdów, głównie marek Toyota i Lexus. Informacje o nowych częściach są już dostępne w e-katalogu DENSO, a w katalogu TecDoc pojawią się we wrześniu 2019 roku.
Czystsze spaliny emitowane przez pojazd są w znacznym stopniu efektem skutecznej pracy zaworu EGR. Jego rolą jest mieszanie spalin z powietrzem dolotowym, zależnie do warunków jazdy, co pozwala zredukować stężenie tlenu w powietrzu dolotowym i zmniejszyć prędkość spalania. W wyniku zmniejszonej zawartości tlenu podczas dolotu powietrza, temperatura spalania zmniejsza się i produkowanych jest mniej szkodliwych tlenków azotu (NOx).
- Zawór EGR dostosowuje ilość gazów wydechowych kierowanych z powrotem do kolektora dolotowego
- Gdy silnik pracuje na biegu jałowym, następuje zamknięcie zaworu EGR i brak przepływu EGR do kolektora dolotowego. Zawór EGR pozostaje zamknięty, dopóki silnik jest nierozgrzany i nieobciążony. Gdy obciążenie i temperatura zaczynają wzrastać, zawór EGR otwiera się, a spaliny w odpowiedniej ilości dostają się do kolektora dolotowego
- Dzięki zaworowi EGR za katalizatorem uzyskuje się czystsze spaliny, nawet podczas spalania ubogiej mieszanki
Komentarze (1)