Najważniejsze jest zachowanie całkowitej czystości. Nawet dotknięcie powierzchni sprzęgła tłustymi rękami może skutkować jego późniejszym nieprawidłowym funkcjonowaniem – szarpaniem.
Piasta sprzęgła powinna być odpowiednio nasmarowana.
W przypadku nałożenia zbyt dużej ilości smaru, siły odśrodkowe spowodują rozrzucenie go siłą odśrodkową na powierzchnię sprzęgła, co może doprowadzić do awarii.
Przed instalacją tarczy sprzęgła, należy sprawdzić ją pod kątem bicia bocznego.
Aby uniknąć uszkodzenia wielowypustu piasty, podczas montażu skrzyni biegów, tarczę sprzęgła i wałek skrzyni biegów należy współosiowo delikatnie „zapiąć”, bez stosowania siły, uważać przy centrowaniu, aby wałkiem nie uszkodzić czołowej powierzchni piasty tarczy sprzęgłowej.
Śruby docisku powinny być dokręcone zgodnie z instrukcją – „na krzyż” oraz z zastosowaniem odpowiedniego momentu dokręcania. Specjaliści z ZF Aftermarket zalecają także dokładną inspekcję systemu rozłączania / wysprzęglania sprzęgła oraz ewentualną wymianę zużytych części. Jeżeli dany pojazd wyposażony jest w koncentryczny cylinder odbiorczy (CSC), to najczęściej musi on zostać wymieniony.
Podczas wymiany sprzęgła należy także sprawdzić elementy sąsiadujące oraz obszar wokół sprzęgła. Jeżeli którykolwiek z elementów sąsiadujących jest zużyty lub zepsuty, to również należy go wymienić.
Pamiętaj, że sprzęgła marki SACHS po prawidłowym doborze, można montować niemalże w każdym pojeździe, niezależnie jakie sprzęgło było zamontowane poprzednio.
Komentarze (0)