- Większość kierowców ma świadomość, ile litrów paliwa zużywa samochód, aby pokonać 100 km drogi. Ale zapewne nikt nie wie jak dużo powietrza potrzebuje w tym czasie silnik. Do spalenia jednego litra benzyny potrzebne jest aż… 8500 litrów powietrza – mówi Patryk Mikiciuk z TeamTotal.
Powietrze to musi być oczyszczone z drobin pyłu, nie wspominając o ziarenkach piasku, czy nawet małych kamyczkach. To właśnie zadanie filtra powietrza, bez którego wszystkie te zanieczyszczenia dostałyby się do komór spalania. Większość producentów zaleca, by filtr taki był wymieniany przy każdym przeglądzie, mniej więcej co 15 – 20 tys. km. Zabrudzony filtr daje odczuwalne objawy – zwiększone spalanie i znaczny spadek mocy silnika. Jego usterka prowadzi do uszkodzenia cylindrów i zmusza do remontu całej jednostki napędowej. Przy wymianie filtra należy pamiętać o sprawdzeniu połączeń obudowy filtra z rurą doprowadzającą powietrze z zewnątrz. Połączenie musi być szczelne, by powietrze zasysane było wyłącznie drogą prowadzącą przez komorę filtra. Jeśli bowiem będzie dostawać się do silnika przez pęknięcia i nieszczelności, nie będzie oczyszczone i narazi silnik na uszkodzenie.
Autorem tekstu jest Patryk Mikiciuk z TeamTotal.
Czytaj także:
Komentarze (3)