Części i regeneracja

Części i regeneracja

11 miesięcy temu  20.12.2023, ~ Administrator - ,   Czas czytania 3 minuty

Drgania, piski, przegrzany silnik. Kilka warsztatowych historii

Autodata, wiodący dostawca informacji technicznych w branży motoryzacyjnej, udostępnia sprawdzone przez producentów rozwiązania częstych problemów występujących w pojazdach. 

Hyundai Getz
Drgania w pojeździe przy pracy silnika na biegu jałowym
Pytanie: W naszym warsztacie znajduje się Hyundai Getz 1,4 z 2007 roku, występuje w nim usterka, której nie potrafimy zdiagnozować. Podczas pracy silnika na biegu jałowym lub przy nieznacznym wciśnięciu pedału przyspieszenia w pojeździe pojawiają się drgania. W silniku nie występują błędne zapłony. Prosimy o pomoc.  
Odpowiedź: Mieliśmy już do czynienia z usterką występującą w modelach Getz 1,4 z kodem silnika G4HE. Jej przyczyną jest nadmierne tarcie w prawej górnej poduszce silnika. Zamontuj pierścień dystansowy (40 mm x 3 mm) na prawej górnej poduszce silnika, pomiędzy płytką oporową a gumowym elementem poduszki silnika (rys. 1.1 i 1.2). Po zakończeniu naprawy wykonaj jazdę próbną, aby upewnić się, że usterka została usunięta.

Opel Astra-K
Odgłosy pisku z obszaru prawego słupka C z w czasie jazdy
Pytanie: Nasz klient posiada samochód marki Opel Astra z 2015 roku i skarży się na występowanie odgłosu pisku dochodzącego podczas jazdy z prawej strony z tyłu. Odgłos ten słyszeliśmy podczas jazdy próbnej, ale już w warsztacie nie możemy określić jego przyczyny. Prosimy o pomoc.
Odpowiedź: Opisana usterka jest nam znana, a jej przyczyną jest niewystarczający odstęp pomiędzy dolną śrubą mocującą zatrzasku zamka tylnych prawych drzwi a nadwoziem. Wykręć dolną śrubę mocującą z zatrzasku prawych tylnych drzwi (rys. 2.1). Dostosuj śrubę mocującą, przycinając jej końcówkę. Skróć śrubę mocującą o 1,5 mm (rys. 2.2). Zamontuj śrubę mocującą i dokręć prawidłowym momentem dokręcenia. Po zakończeniu naprawy wykonaj jazdę próbną, aby upewnić się, że usterka została usunięta.

Citroën C3 III
Lampka ostrzegawcza niesprawności silnika świeci się
Pytanie: W naszym warsztacie znajduje się Citroën C3 1,0 z 2013 roku, w którym świeci się lampka ostrzegawcza niesprawności silnika. W pamięci usterek komputera sterującego silnika zapisano kody usterek związane z układem pochłaniania par paliwa. Nie specjalizujemy się w marce Citroën, dlatego nie jesteśmy pewni, jak zdiagnozować usterkę. Czy wiecie, jak zabrać się za naprawę tego samochodu?
Odpowiedź: Na podstawie opisanych symptomów wydaje nam się, że usterka związana jest z zaworem elektromagnetycznym zbiornika systemu pochłaniania oparów paliwa. Usterka ta dotyczy modeli z silnikiem 1,0 wyprodukowanych przed 13.02.2015 r. (RPO13976). Sprawdź numer produkcyjny na zaworze elektromagnetycznym zbiornika układu pochłaniania par paliwa (rys. 3.1). Jeżeli numer produkcyjny przed 15033, wymień zawór elektromagnetyczny zbiornika układu pochłaniania par paliwa na nową wersję. Usuń kody usterek i wykonaj jazdę próbną, aby sprawdzić, czy problem został rozwiązany.

Ford Kuga
Przegrzewanie się silnika, lampka ostrzegawcza niesprawności silnika miga w czasie jazdy
Pytanie: W aucie naszego klienta marki Ford Kuga z 2014 roku z silnikiem benzynowym 1,6 występują problemy z przegrzewaniem i sporadyczne kłopoty z brakiem mocy, ponadto lampka ostrzegawcza niesprawności silnika miga podczas jazdy. Symptomy te były odczuwalne podczas jazdy próbnej, ale w warsztacie nie możemy zlokalizować jej źródła. Prosimy o pomoc.
Odpowiedź: Opisane symptomy zgadzają się z tymi, których naprawa została ostatnio udokumentowana. Usterka dotyczy modeli Kuga z silnikiem benzynowym 1,6 z turbodoładowaniem wyprodukowanych przed majem 2016 r. Jej przyczyną jest uszkodzenie zbiornika wyrównawczego płynu chłodzącego, spowodowane nieodpowiednim położeniem króćca węża odpowietrzania. Opróżnij układ chłodzenia. Wymontuj i zutylizuj wąż odpowietrzający zbiornika wyrównawczego płynu chłodzącego (rys. 4.1). Wymontuj i zutylizuj wąż płynu chłodzącego (rys. 4.3). Zamontuj nowy zbiornik wyrównawczy płynu chłodzącego silnika i korek zbiornika wyrównawczego. Korek zaślepiający, dostępny w dziale części Ford, należy założyć na króciec węża odpowietrzającego zbiornika wyrównawczego płynu chłodzącego silnika (rys. 4.2). Zamontuj nową wersję węża zbiornika wyrównawczego płynu chłodzącego wraz z wężem odpowietrzającym (rys. 4.3). Napełnij i odpowietrz układ chłodzenia. Po zakończeniu naprawy wykonaj jazdę próbną, aby upewnić się, że usterki zostały usunięte.

Komentarze (1)

dodaj komentarz
do góry strony