Części i regeneracja

Części i regeneracja

ponad rok temu  28.01.2023, ~ Administrator - ,   Czas czytania 3 minuty

Drgania pojazdu, stuki z zawieszenia, problemy z pasami i wycieraczkami. Kilka problemów rozwiązanych

Autodata, wiodący dostawca informacji technicznych w branży motoryzacyjnej, udostępnia sprawdzone przez producentów rozwiązania częstych problemów występujących w pojazdach. 

Volvo XC90
Tylne pasy bezpieczeństwa otarte i/lub poszarpane

Pytanie: Auto naszego klienta marki Volvo XC90 nie przeszło testu dopuszczającego do ruchu z powodu postrzępionego tylnego pasa bezpieczeństwa. Podejrzewamy, że postrzępienie nastąpiło z powodu zatrzaśnięcia pasa bezpieczeństwa w tylnym składanym siedzeniu. Będziemy musieli go wymienić, ale chcielibyśmy dowiedzieć się, co można zrobić, by pas bezpieczeństwa nie został ponownie zniszczony.
Odpowiedź: Dostępne są osłony zabezpieczające, które można założyć na pas bezpieczeństwa, aby zabezpieczyć go przed zniszczeniem, jeśli zatrzaśnie się w składanym tylnym siedzeniu. Nałóż osłonę ochronną, dostępną w dziale części Volvo, i zabezpiecz, stosując nity z zestawu naprawczego (rys. 1).

Ford S-Max
Czujnik deszczu nie kontroluje regulacji wycieraczek

Pytanie: Mamy problemy ze zdiagnozowaniem układu wycieraczek przedniej szyby w Fordzie S-Max z 2013 roku. Wycieraczki nie działają w położeniu 1 przełącznika wielofunkcyjnego. Wykonaliśmy podstawowe czynności kontrolne przewodów i napięcia zasilania, lecz nie znaleźliśmy przyczyny problemu. Nie jesteśmy pewni, czy powodem usterki jest przełącznik wielofunkcyjny, czy silnik wycieraczki. Prosimy o pomoc.
Odpowiedź: Podejrzewamy, że samochód, o którym mowa, wyposażony jest w czujnik deszczu, więc ten obszar należy zbadać. Funkcja czujnika deszczu nie działa z powodu odłączenia płytki mocującej od przedniej szyby. Wymontuj czujnik deszczu z płytki mocującej. Dokładnie oczyść ją i przednią szybę. Nałóż odpowiedni klej na wskazany obszar (rys. 2.1). Zamontuj płytkę mocującą czujnika deszczu na przedniej szybie. Klej musi całkowicie wyschnąć, zanim czujnik deszczu zostanie ponownie zamontowany. Po ponownym montażu należy przeprowadzić kontrolę działania.

Honda CR-V
Drgania w pojeździe przy pracy silnika na biegu jałowym lub przy nieznacznym wciśnięciu pedału przyspieszenia

Pytanie: Jeden z naszych klientów, posiadający auto marki Honda CR-V z 2011 roku, skarży się na drgania w pojeździe przy pracy silnika na biegu jałowym lub przy nieznacznym wciśnięciu pedału przyspieszenia. Wibracje nasilają się w niskiej temperaturze. Czuliśmy wibracje, ale nie udało nam się określić źródła usterki. Czy słyszeliście już o tym problemie?
Odpowiedź: Tak, znany jest nam problem wibracji występujący w modelach CR-V. Gumowe elementy mocujące tylnego tłumika układu wydechowego są zbyt mocno ściśnięte z powodu nieprawidłowo umieszczonego uchwytu wieszaka tłumika. Wymontuj tylny tłumik układu wydechowego. Ustaw uchwyty wieszaka tylnego tłumika układu wydechowego, podnieś lewy uchwyt wieszaka o 2-3 mm i opuść prawy uchwyt wieszaka o 2-3 mm (rys. 3). Zamontuj tłumik końcowy układu wydechowego. Po zakończeniu naprawy powinno się wykonać jazdę próbną, aby sprawdzić, czy usterka została naprawiona.

Hyundai ix35
Odgłosy stukania z zawieszenia tylnych kół

Pytanie: Nasz klient posiada samochód marki Hyundai ix35 z 2010 roku i skarży się na występowanie odgłosów stukania dochodzących z zawieszenia tylnych kół podczas jazdy po nierównej nawierzchni lub na zakręcie. Słyszeliśmy takie odgłosy podczas jazdy próbnej, ale nie możemy ich odtworzyć, gdy samochód jest w warsztacie. Czy wiecie, co może być przyczyną występowania stukania?
Odpowiedź: Tak, znane jest nam jedno rozwiązanie, które może być zastosowane w przypadku opisanych odgłosów w modelach ix35, VIN U5YZU81VDBL000151-VCBL056436. Przyczyną ich występowania są poluzowane śruby mocujące drążka wzdłużnego zawieszenia tylnych kół. Wykręć jedną z śrub mocujących drążka wzdłużnego (rys. 4.1). Dokładnie oczyść gwint na piaście tylnego koła i śrubie mocującej. Nałóż niewielką ilość środka zabezpieczającego do gwintów na śrubę i przykręć ponownie. Dokręć śrubę mocującą drążka wzdłużnego momentem 44-54 Nm. Czynności powtórz dla kolejnych trzech śrub, wyjmując, czyszcząc i ponownie wkręcając tylko jedną śrubę naraz. Podobnie postępuj w przypadku elementu znajdującego się po drugiej stronie. Po zakończeniu naprawy wykonaj jazdę próbną, aby upewnić się, że usterka została usunięta.

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony