Firma ZF Friedrichshafen AG otrzymała od BMW AG dwucyfrowe zamówienie, liczone w miliardach euro. Zamówienie obejmuje długoterminową dostawę zaawansowanej 8-biegowej automatycznej skrzyni biegów. Najnowsza wersja produkowanej od 2009 r. 8-biegowej skrzyni biegów ZF została zoptymalizowana pod względem integracji napędów elektrycznych. Dotyczy to również hybrydowych wariantów skrzyń biegów.
Produkcja seryjna nowej skrzyni biegów rozpocznie się w 2022 r. w fabryce ZF w Saarbrücken, wiodącym zakładzie produkcyjnym automatycznych skrzyń biegów ZF do samochodów osobowych. Firma ZF planuje dla swoich klientów rozpoczęcie produkcji w przeciągu kolejnych lat również w innych lokalizacjach ZF, w tym USA i Chinach.
- Ten sukces biznesowy jest największym indywidualnym zamówieniem w historii firmy ZF - mówi prezes zarządu ZF, Wolf-Henning Scheider. - To potwierdzenie naszej strategii, w której, jeśli chodzi o elektryfikację samochodów osobowych, obok w pełni elektrycznych napędów koncentrujemy się na napędach hybrydowych typu plug-in jako codziennym rozwiązaniu, rozwijając przy tym odpowiednio atrakcyjne produkty.
Zoptymalizowana do elektryfikacji
Nową 8-biegową automatyczną skrzynię biegów do zabudowy wzdłużnej można zainstalować w pojazdach prawie wszystkich klas. Techniczną nowością zaawansowanej skrzyni biegów jest optymalna integracja napędu elektrycznego.
Konsekwentnie optymalizowaliśmy naszą 8-biegową automatyczną skrzynię biegów zgodnie z przyszłymi wymogami w zakresie e-mobilności - wyjaśnił Michael Hankel, członek zarządu ZF, odpowiedzialny między innymi za technologię transmisji i e-mobilność. - Dzięki konstrukcji modułowej wykorzystującej różne elementy rozruchowe, hybrydowa przekładnia nowej generacji oferuje elastyczne rozwiązanie, które jest odpowiednie dla wszystkich samochodów osobowych - zarówno konwencjonalnych, jak i elektrycznych.
- Zamówienie bazuje na fakcie, że klient postrzega nasze technologie jako przyszłościowe rozwiązanie napędowe do swoich pojazdów, a my wspieramy go w osiągnięciu jego celu redukcji emisji CO2. Ponadto możliwość łatwiej zmiany z jednego wariantu skrzyni biegów na drugi umożliwia naszym klientom elastyczne reagowanie na potrzeby rynku. Razem z wyraźnym potencjałem redukcji emisji CO2 ta wysoka elastyczność wymiany budzi duże zainteresowanie naszą skrzynią biegów – jesteśmy w obiecującym kontakcie z dalszymi klientami – dodał Michael Hankel. - Zamówienie to podkreśla również znaczenie naszej światowej sieci produkcyjnej. Po rozpoczęciu produkcji w 2022 r. w Saarbrücken nową generację skrzyń biegów będziemy produkować również dla innych klientów w naszej lokalizacji w Stanach Zjednoczonych, Gray Court, oraz w zakładzie produkcyjnym ZF w Szanghaju.
Komentarze (0)