Girling wprowadza na rynek europejski nowy typ materiału ciernego klocków hamulcowych do samochodów dostawczych oraz aut z segmentu SUV.
Jak pokazują badania, droga hamowania wydłuża się wraz ze wzrostem prędkości jazdy – gdy zwiększa się ona dwukrotnie, czterokrotnie wzrasta odległość potrzebna do zatrzymania pojazdu. W przypadku samochodów SUV i samochodów dostawczych zjawisko to jest dodatkowo potęgowane przez fakt, że są to pojazdy ciężkie, co powoduje, że znacznie większe siły działają na ich układy hamulcowe.
Wzrasta też liczba samochodów tego typu. Szacuje się, ze rynek SUV osiągnie w 2017 roku próg 414 miliardów dolarów, zachowując w ciągu nadchodzących pięciu lat roczną stopę wzrostu na poziomie 5,7 procent. Zastosowanie w SUV-ach i innych pojazdach wydajnych silników w celu zmniejszenia emisji gazów, takich jak tlenek i dwutlenek węgla, wykorzystanie nowych osiągnięć technologicznych i konkurencja w przemyśle spowodują prawdopodobnie dalszy wzrost zużycia paliwa.
Nowy materiał firmy Girling poprawia stabilności i efektywność hamowania. Nowymi referencjami, które będą zawierały ww. materiał, zastąpiona zostanie wybrana grupa klocków.
Komentarze (0)