Pytanie: W naszym warsztacie znajduje się Volkswagen Golf 2,0 GTI z 2012 roku, którego właściciel skarży się na odgłos grzechotu dochodzący z przedziału silnikowego podczas jazdy przy 1800-2900 obr./min. Słyszeliśmy ten odgłos podczas jazdy próbnej, ale w warsztacie nie możemy zlokalizować usterki. Czy słyszeliście o takim odgłosie dochodzącym z silnika w tym modelu?
Autodata, wiodący dostawca informacji technicznych w branży motoryzacyjnej, udostępnia sprawdzone przez producentów rozwiązania częstych problemów występujących w pojazdach. Oto odpowiedź w tym przypadku:
Odpowiedź: Wiadomo nam, że w kilku modelach Volkswagena z kodami silnika CCZA/CCZB/CCZC/CCZD występuje problem z opisanym odgłosem. Jego przyczyną jest nadmierny luz pomiędzy popychaczem zaworu regulacyjnego ciśnienia doładowania a ramieniem klapy kolektora wydechowego. Zamontuj zacisk sprężynowy, dostępny w dziale części Volkswagen, do popychacza zaworu regulacyjnego ciśnienia doładowania (rys. 4.1). Po zakończeniu naprawy wykonaj jazdę próbną, aby upewnić się, że usterka została naprawiona.
Komentarze (0)