Części i regeneracja

Wydarzenia

ponad rok temu  11.01.2018, ~ Administrator - ,   Czas czytania 3 minuty

Grupa AUTO PARTNER – 30% wzrost sprzedaży w 2017

Auto Partner S.A., dystrybutor części samochodowych, odnotował 20-proc. wzrost sprzedaży w grudniu 2017 roku: do 69,4 mln zł z 57,7 mln zł w analogicznym okresie rok wcześniej. W 4 kwartale roku 2017 Grupa Auto Partner odnotowała 30-proc. wzrost sprzedaży r/r zwiększając przychody do 242,4 mln zł z 185,9 mln zł rok wcześniej. Narastająco w całym 2017 r. Grupa odnotowała 30-proc. wzrost sprzedaży r/r (do 917,5 mln zł z 705,4 mln zł rok wcześniej).

Grupa Auto Partner w 2017 roku otworzyła 9 nowych filii, tym samym sieć oddziałów liczy obecnie 80 placówek. Jednocześnie w minionym roku Grupa zwiększyła powierzchnię magazynową łącznie o ponad 20 tys. mkw. do 75,5 tys. mkw., dzięki powstaniu nowego centrum logistyczno-magazynowego w Pruszkowie (8,5 tys. mkw.) oraz rozbudowie centrum w Bieruniu (12 tys. mkw.). W tym okresie Grupa rozbudowała także ofertę o kilkanaście nowych linii produktowych i dynamicznie rozwinęła ogólnopolską sieć niezależnych warsztatów MaXserwis, podwajając ich liczbę r/r: obecnie jest ich 105 wobec 50 na koniec 2016 r.

Grupa w 2017 roku zarejestrowała 2 spółki zagraniczne, na perspektywicznych rynkach Czech i Rumunii. Pierwsza filia zagraniczna Grupy - w Czechach - realizuje już sprzedaż.

Rośniemy szybciej niż rynek. W 2017 roku regularnie, co miesiąc, odnotowywaliśmy dwucyfrowe dynamiki sprzedaży. Miniony rok był dla nas kolejnym okresem szybkiego rozwoju i wzrostu skali działalności zarówno w Polsce jak i na rynkach zagranicznych. Wzmocniliśmy potencjał Grupy, między innymi rozbudowując sieć sprzedaży i rozszerzając asortyment produktowy oraz usprawniając logistykę. To pozwoli nam na dalsze zwiększanie skali biznesu. Dzięki rozbudowie powierzchni magazynowej znacznie powiększyliśmy dostępność produktów w naszych magazynach. Do naszej oferty trafiły produkty pochodzące od największych światowych producentów części, co świadczy o naszej umacniającej się pozycji w Europie. Pracujemy także nad rozszerzaniem asortymentu marek własnych, które stanowią ważną część sprzedaży Grupy. Testujemy także nowe kategorie produktów, które w zależności od oceny ich potencjału, być może pojawią się w przyszłości w naszej ofercie – mówi Aleksander Górecki, Prezes Zarządu Auto Partner.
Chcemy rozwijać sprzedaż, zarówno w Polsce, jak i na rynkach eksportowych, na których widzimy dobre perspektywy. Są to szczególnie kraje Europy Środkowo-Wschodniej, w których wraz z rosnącą liczbą aut nowych i używanych będzie rosło zapotrzebowanie na oferowane przez nas produkty. Czeska filia usprawni naszą działalność na tych rynkach.
Nowo otwarte centrum logistyczno-magazynowe w Pruszkowie już teraz znacznie usprawnia procesy logistyczne i zaopatruje ponad 30 oddziałów, w tym filie w centralnej i północno-wschodniej Polsce oraz zagraniczne przedstawicielstwa. Jesteśmy przygotowani na wykorzystanie dobrych warunków biznesowych, których spodziewamy się w 2018 roku. Korzystamy z dobrej koniunktury rynkowej. Rosnące płace, a więc większa siła nabywcza Polaków, sprzyjają zakupom samochodów i tym samym branży dystrybucji części samochodowych. Wysokie poziomy sprzedaży aut nowych jak i importu używanych pojazdów na koniec 2017 roku to pozytywny sygnał dla branży i rozwoju naszej Grupy – dodaje Aleksander Górecki.

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony