Fot. Schaeffler
Mieszanka materiałów gwarancją długiego czasu użytkowania
Wycieki i wynikające z nich uszkodzenia łożysk są głównymi przyczynami awarii pomp wody w około 85 procentach wszystkich przypadków. Wysoka jakość jest szczególnie istotna na rynku części zamiennych. W czasie naprawy nowe pompy wody trafiają do eksploatowanego już wcześniej systemu I dlatego narażone są od początku na pracę w trudnych warunkach. - Z tego powodu jesteśmy jedynym dostawcą na rynku części zamiennych, który stosuje w przypadku uszczelnienia mechanicznego naszych pomp wody wyjątkową mieszankę materiałów w postaci twardego węgliku krzemu (SIC) który najczęściej wykorzystywany jest dla ruchomego pierścienia oraz elastycznego utwardzanego grafitu (HC) dla pierścienia nieruchomego - tłumaczy Evers. Warto dodać że możliwa jest konfiguracja odwrotna montażu pierścieni uszczelnienia pompy wody. Zaletą takiego łączenia materiałów jest fakt, że nieruchomy pierścień wykonany z utwardzanego grafitu ma właściwości samosmarujące. Idealnie pasuje on do pierścienia z węgliku krzemu i niezawodnie uszczelnia system. Z drugiej strony, pierścień z węgliku krzemu, jest wyjątkowo twardy i odporny na szoki termiczne oraz ścieranie przez cząsteczki powstałe w wyniku zużycia, które krążą w cieczy chłodzącej. Dzięki takiemu połączeniu materiałów, pompy wody INA są wyjątkowo wytrzymałe i działają niezawodnie przez długi czas.
Zdjęcie 4: W przypadku uszczelniaczy i łożysk pomp wody Schaeffler stosuje mieszankę materiałów w postaci węgliku krzemu (SIC) oraz utwardzanego grafitu (HC).
Optymalne zaopatrzenie w części zamienne
Nawet najbardziej niezawodne pompy wody w końcu osiągają swój maksymalny czas użytkowania. Aby zapewnić warsztatom możliwość oferowania najlepszych usług, Schaeffler, przy współpracy z dystrybutorami, oferuje szeroki asortyment wysokiej jakości części zamiennych gwarantujących szybką i rzetelną naprawę. Pod marką INA, standardowe, sterowane próżnią i elektryczne pompy wody są dostępne dla niemal każdego typu pojazdu w Europie. Firma jest jedynym producentem na świecie, który oferuje inteligentny moduł regulacji temperatury (TTM) na rynku części zamiennych dla ponad 1,5 miliona pojazdów z grupy Volkswagen (silniki 1.8 i 2.0-litra TFSI). Oferta pomp wody, razem z modułem regulacji temperatury, zaopatruje dystrybutorów i warsztaty w części zapewniające największe pokrycie dla europejskiego rynku samochodów osobowych.
Ponadto firma oferuje rozwiązania naprawcze dla napędu osprzętu (FEAD) pod marką INA, a nawet dostarcza pompy wody dostosowane do potrzeb danego pojazdu wraz ze wszystkimi niezbędnymi elementami montażowymi. - Wielokrotnie udowodniliśmy, że jeśli pasek rozrządu wymaga wymiany, należy także wymienić pompę wody. Doświadczenie pokazuje, że wirnik pompy, łożyska oraz uszczelniacze wykazują również zużycie. Nie wymienienie pompy wody, rolek prowadzących, czy napinacza paska podczas takiej naprawy, skutkuje najczęściej koniecznością przeprowadzenia kolejnej kosztownej naprawy w krótkim czasie - tłumaczy Evers. Zestawy INA KIT są kompletowane zgodnie z wymaganiami dotyczącymi konkretnego pojazdu i dzięki temu pomagają uniknąć kosztów kolejnych napraw w krótkim czasie. Takie działanie przekłada się na wzrost zadowolenia wśród klientów warsztatów.
Techniczne wsparcie dla warsztatów
Pracownicy warsztatów mogą w szybki i łatwy sposób znaleźć odpowiednią część zamienną przy użyciu naszego katalogu online na portalu www.repxpert.pl. Na portalu można znaleźć także przydatne wskazówki montażowe, ofertę specjalistycznych szkoleń technicznych, a pracownicy warsztatów mogą zgłębić swoją wiedzę na temat systemów chłodzenia silnika. Instrukcje i firmy montażowe stanowią wsparcie dla pracowników warsztatów w ich codziennej pracy. A jeśli nie znajdziesz rozwiązania dla swojego problemu, pomocą służą eksperci dostępni na infolinii REPXPERT.
- INA dostarcza wiedzę systemową. Oznacza to, że nie zajmujemy się jedynie produkcją wysokiej jakości i trwałych części zmiennych. Dostarczamy także kompleksowe usługi związane z naszymi produktami i wspieramy firmy w oferowaniu profesjonalnych napraw - wyjaśnia Evers.
Komentarze (1)